Var rätt längesedan jag skrev här! Men nu en liten update! Detta ska bli ett sånt spännade år med alla duktiga unghästar
Lilleman är nu insutten ordentligt, vi har även börjat rida o-kopplade och tränar framåt-halt-svänga och han är superduktig. Tog även våran första trav uppsuttet igår, då satt jag dock helt passiv och så fick kompisen springa med honom. Jag trodde han skulle ha lite svårt med det men icke, superduktig var han!
För ett par gånger sedan när jag red så trillade verkligen pollen ner för honom också, han har ju varit ganska vinglig och lite osäker, men när jag hoppade upp den dagen så var det som om han var en gammal ridskoleponny. Helt säker och lugn, stadig och lyhörd. Var som natt och dag, både jag och min kompis var helt tagna.
Den store, Amaretto har jag dock inte suttit på än, men har hängt på honom utan bekymmer. Men han är så pass o-brydd och lugn så det är nog bara att hoppa upp och rida.
Det är ju därför den lille fått så mycket mera fokus och tid.
Har även kämpat med hullet på Lilleman, i slutet av hösten/början på vintern så var han ganska smal. Det syntes dock inte på grund av all päls han hade, och kändes inte i början heller. Det tog mycket foder och tid för att få upp honom i hull. När han väl fick lite fett på kroppen, ja då blev han lite väl knubbig istället. Dessutom så fick han inga muskel, så jag satte honom på extra proteiner för ett par veckor sedan och det har redan blivit skillnad. Äntligen på väg åt rätt håll!
Måste ju vara snygg inför tre-års testet.