10:orna del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 10:orna del 6

Ja dedär med att fatta ur hörn/kortsida är bra. Fattar alltid när vi befinner oss på kortsidan men det blir gärna fel ändå i högervarv:meh:

Vi har grovfoder med lågt proteininnehåll och högt med energi. Han får 19kg höensilage som har ts 82 så det är mer som hö.
Har fyllt på protein med fri tillgång på lusern och 2, 5 kg hippos protein kraftfoder. Har stått på den fodergivan sedan december.
Ingen ide att fylla på med mer protein nu då om behover var när han började fälla.

Får hoppas han lägger på sig när väl vinterpälsen är fälld.
 
Sv: 10:orna del 6

Vi har ju ingen ridbana att "fuska" med, så jag fattar ibland i nån sväng ute längs vägen, men oftast på rakt spår. Hjälper honom genom att höja innerhanden (dvs tex höger hand vid höger galopp) lite och ställa honom lite utåt. Det hjälper honom att få fram inner bog och då blir det oftast rätt. Sen tycker jag det känns ganska tydligt vilken galopp som kommer komma, så är han på väg in i fel gör jag bara en förhållning och börjar om. :)
 
Sv: 10:orna del 6

Ska testas:) Just nu käns det som jackpott om han överhuvudtaget fattar galopp. Har tidigare berömt även om det blivit fel men är ju bra om det blir rätt någon gång:p
 
Sv: 10:orna del 6

Kl

Hoppträning i dag då! Så sjukt jäkla kul :D Jag är löjligt stolt över min lilla häst! Samma övningar som sist och allt satt klockrent den här gången, inte en antydan till att hon skulle springa förbi nått hinder, börjar snarare söka hinder själv och hitta bjudningen mot hindren. Det är så himla roligt att se utvecklingen! Satte sockerbitar i ett hinder idag och det klippte hon utan att tveka direkt. Och jag är sååå glad att jag har C som hoppar henne åt mig!

Färdig skrytet, här är filmen!
http://youtu.be/COa5SfW6BIE


tillägg: Tack! så mycket till er som kommenterat bilden!
 
Senast ändrad:
Sv: 10:orna del 6

Vad duktig hon är! Syns verkligen att hon börjat fatta grejen! :) Snart kommer buset... ;) Hon har sån söt galopp. :p
 
Sv: 10:orna del 6

Haha, ja det blir lite småbus emellanåt redan nu, men inga stora grejer. Jag upplever henne som väldigt fokuserad samtidigt som hon tycker att det är så skoj! :)
Galoppen ja, den är ju inte så stor och ganska markbunden. Jag har varit orolig att avstånden ska bli problem, men igår gick hon 5 normala språng på 21 m, så än så länge går det bra :)
 
Sv: 10:orna del 6

Kl
Tänkte ju lägga upp en film på mig och Mowgli, men seriöst, jag är fet!
Jag vägrar visa mig för er. Fick en chock när jag såg mig själv!
Nu får jag banta! Men annars gick det bra :)
 
Sv: 10:orna del 6

Men åh det är nog ingen fara haha :D Du får hoppa in i vikttråden, vi är ett helt gäng där som kämpar.
 
Sv: 10:orna del 6

Äsch! Jag får rump-noja varje gång jag ser mig själv på bild eller film, men vadå liksom. Den är ju stötdämpande. :angel:
 
Sv: 10:orna del 6

Usch, känner mig dum. Har hoppat in och ut i den några gånger......
Du, jag har sett dig. Du behöver inte vara med i den tråden ;)
 
Sv: 10:orna del 6

Kl
Tänkte ju lägga upp en film på mig och Mowgli, men seriöst, jag är fet!
Jag vägrar visa mig för er. Fick en chock när jag såg mig själv!
Nu får jag banta! Men annars gick det bra :)

Vem tycker inte att man ser ut som en tjockis när man ser sig själv på film?

Jag får ågren varje gång men jag räknas som "normal mot smal" men när man ser sig själv på film.. Huva - koloss, högravid mm :eek:

*KL*

Jag bara måste få visa upp min brordotter med sin lilla ponny. De var iväg på sin 3 dje hoppträning igår. De 2 ggr innan så har ponnyn blivit för starkt och busat med henne rejält. 1-2 ggr flög hon av och igår så fungerade bara allt.

jag är så löjligt stolt :D

http://www.youtube.com/watch?v=aDXdr7gr7_o

Andra rundan när alla hinder var uppe filmades tyvärr inte. Mamman var alldeles för mycket uppe i varv och för glad :D

Isabelle fyller 9 iår och ridit i ca 1år ponnyn är 24 år och en superbra läromästare :D
 
Sv: 10:orna del 6

Jag bjuder på en stillbild iaf.
Där ser ni inte hur mina lösare kroppsdelar rör sig iaf :D
2m677kx.jpg
 
Sv: 10:orna del 6

Snygga, både du o kusen !!

Han ser ut att gå i en trevlig form också, ser väldigt fint ut.
 
Senast ändrad:
Sv: 10:orna del 6

Du är snäll du :)
Men där är kroppsdelar som ramlat ner och utökat,
och som inte ser roliga ut i rörelse :D
Men jag håller med om att hästen är fin ;)
 
Sv: 10:orna del 6

Jättefint ju! Och det där med kroppsdelar i rörelse... Min rumpa är som sagt som en stötdämpande kudde, fladdrig och i vägen men enligt sambon "klämvänlig". O_o Som om det skulle vara bättre beskrivet? :p Sen är det helt obefintligt på framsidan så allt har visst satt sig där bak... :cautious: :D Tror inte nån annan än du skulle reagera, man har ju som en förkärlek att se sig själv tydligare i alla vinklar och vrår än man egentligen borde. ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 764
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
3 960
Senast: Hyacinth
·
Hästhantering Jag har för 3 mån sen köpt min första egna häst, ett 8-årigt sto, polsk import (polsk angloarab). Jag har hållt på med många hästar med...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
16 501
Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 479
Senast: Cilva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp