Sv: 10rna del 6
Tråkigt att det inte funkade med lösdriften... Det låter ofta så bra i början...
Så skönt med eget! Men hur är det med ditt gamla stall då, visst trivdes du bra där? Är det kanske dit du vill flytta honom sen? Låter ändå bra med den platsen du hittat nu, har du långt dit?
Jo,det gör ju det... Synd att det inte funkade som sagt, för hagen och ridvägarna är verkligen awsome! Är grannstallet till lösdriften jag sökt plats i,så känner ju till skogen där och området,så jag vill ju tillbaka dit,men är i dagsläget fullt där och inget vet när det blir ledigt. Hade som alternativ att avvakta till sensommaren/hösten då det är sagt att en ev ska flytta,eller ta denna plats nu. Har sån hästabstinent,och saknar min Orvar så mycket så jag går sönder snart,så nu får han komma hem i slutet av Maj. Minst två månader skulle han ju vara borta iaf,och det blir i slutet av April,men vi ska till Grekland den 10 maj,så känns lite dumt att ta hem han,sen få nån att hästvakta när man är alldeles ny där!
Bättre han kommer hem lagomt till grönbetet istället!
Så då får han vänta tills vi är i Sverige igen,går ju ingen nöd på han alls i dagsläget,jag litar fullkomligt på denna tjej som har han! Så pass att skulle det hända mig något allvarligt så jag inte kommer kunna rida igen/dör så vill jag att hon tar över hästen. Jätteduktig,så mån om djuren,och har verkligen ett hjärta av guld!
Där hade han fått stå så länge som jag behövde så det hade ju löst sig endå om jag inte skulle fått nån plats,då hade han helt enkelt fått bo hos henne tills vidare,men som sagt,JAG VILL HA HEM MIN KORV!!!!!
Skulle aldrig stå ut med att vara ifrån han över sommaren/hösten,kanske tom vintern. Sen blir det ju att kosta lite på tillridningen också,så plånboken blir nog glad att han kommer hem!
Gamla stallet trivdes jag jättebra i,MEN,det är alldeles för långt bort.... Blir nästan en timmes resa tur och retur,nu när man har barn så lägger jag hellre den timmen på sonen... Nu kommer jag hinna gå dit,mocka och göra klart allt,ta in och kolla över så allt är ok,borta av han,och "natta" honom,sen gå hem igen på den tiden. Gick MINST 3 timmar från det jag lämnade hemmet tills jag var hemma igen om jag red i gamla stallet. Nu kan jag ta sonen i vagnen och gå och mocka på dagen,sen är det bara ridningen kvar sen när pappan kommer hem,och jag hinner förhoppningsvis hem och läsa godnattsaga och kvällsmysa lite!
Eller så rider jag helt enkelt efter sonen somnat,nu när man får tillgång till ridhus kan jag ju rida hur sent som helst året om i princip... Sen bensinkostnaden ska vi inte tala om!
Sen nu är man verkligen bortskämd med ridvägar,och dom i gamla stallet är inte ens i närheten av vad vi har nu....
Nu kommer jag få ca 700-800 meter,så verkligen gångavstånd!