10:orna del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 10:orna del 6

Överlycklig!!! Idag har vi varit ute ca 1 timme, första riktiga uteritten och ridturen nånsin egentligen! :love: Gick sista biten med honom, då han var trött på slutet. Blev en härlig skrittur i skogen och "ledarhästen" vi hade med oss var töntig och ville inte gå fram alls på vissa ställen, så coola Royal fick gå först på de läskiga ställena, vilket han gjorde utan problem. Älskar honom! :love: Märkte på ridturen idag att det har gett mycket att vi promenerat och tömkört mycket ute själva, utan sällskap, för han brydde sig inte alls om att vi hade en annan häst med oss idag. Bad jag honom stanna så ville han aldrig försöka gå iväg eller skynda ifatt, precis det som varit mitt mål. Min älskade Royal, rosa fluffiga moln hoppar matte på idag!! :love: :D

1966745_10152251131271067_173962959_n.jpg
 
Sv: 10:orna del 6

Tack så hemskt mkt!! Och detsamma! Ser jätte härligt ut i skogen!! Dock högt upp..;) Drömmer om att snart få skrutta ut i skogen.:D
 
Sv: 10:orna del 6

Hon är verkligen otroligt cool.
När vi byggde banan hade jag ponnyn i snöre på släp, jag satte dit plastbanden som jag höll på att prassla och krångla med en hel del, ponnyn brydde sig inte det minsta, så nu är hon plastbandssäkrad - bra det till alla kommande tävlingar O_o
 
Sv: 10:orna del 6

Hon är verkligen otroligt cool.
När vi byggde banan hade jag ponnyn i snöre på släp, jag satte dit plastbanden som jag höll på att prassla och krångla med en hel del, ponnyn brydde sig inte det minsta, så nu är hon plastbandssäkrad - bra det till alla kommande tävlingar O_o

Så gör jag med, tar alltid lilla grå på släp när jag bär fram bommar och stöd och sådant!
 
Sv: 10:orna del 6

Så fin han är:) Roligt att det går bra med ridningen. Guld värt att få hjälp av någon duktig när det behövs.

Kl
Då har vi haft våran första rodeotur:D Satt upp med spö i handen och hästen fick fulständig panik:crazy: Bockade och sköt rygg tills jag släppte spöt. Sen stannade han och verkade helt chockad av det som hände. Klappade och pratade en stund med honom och sen travade jag på som inget hänt. Hästen var helt lugn och frustade resten av ridpasset.
Har ridit med spö en gång tidigare men satt då inte upp med det i handen. Var väldigt försiktig med att vifta med det då eftersom jag vet att han kan reagera på nya saker:meh:
Nu satt jag upp med spöt i handen och antagligen såg han spöt tydligare.
Känslig dressyrhäst var det jaO_o

Kan ju säga att jag blev ganska förvånad när första bocksprånget kom och jag inte fått i foten i stigbygeln äns. Kändes riktigt bra att jag satt kvar och kände mig säker i sadeln. Säger bara wow vilket bra stöd min fula Kieffer norbert koof at gav i bocksprången. Hade inte suttit kvar ett språng i en vanlig sadel kändes det som:D

Min lilla rodeohäst:p
Screenshot_2013-12-17-14-37-55-1_zpsknbncbcl.png
 
Sv: 10:orna del 6

Haha, tokpålle. :p Spön ska man akta sig för! ;) Duktigt att du satt kvar!


KL
Idag hade vi för en gångs skull vindstilla nu på eftermiddagen! Jag var ute med ponnyn, hemma 17.30 och måste åka till jobbet nu 19.15, så jag tänkte först att jag inte skulle hinna ut med Kaptenen, men det var så underbart väder ute så jag skyndade mig att ta in honom, fuskborstade och gav mig iväg. Orkade inte ens springa in efter säkerhetsvästen. :o

Ni vet när man har den där känslan i kroppen av att idag kommer det gå så bra! Den känslan hade jag ända från att jag satt upp på ponnyn tills jag var hemma med Kaptenen. När jag hoppade upp på honom var det som att komma hem, jag börjar vänja mig vid att sitta på honom nu, den långa halsen och breda bogen och höga höjden. Sån underbar känsla!

Så skrittade vi iväg, jag hade inte tid att rida nån av rundorna så det fick bli att rida en bit och sen vända. Mjuka sviktande grusvägar, ett par plusgrader och helt vindstilla. Pigg pålle utan att vara spänd eller stretig, och jag var så avslappnad som jag inte varit på länge! Det blev en väldigt lyckad tur! Han skyggade bara typ två gånger för nånting i dikena, bara småsaker som jag inte brydde mig i. Red mycket övergångar skritt - trav och lite halter. Han blev väldigt mjuk och följsam och vilade fint i steget i traven, så himla roligt att rida idag! :)
 
Sv: 10:orna del 6

Tack! Lite väl tjock är han i mitt tycke men nu har dom satt småmaskigt hönät över balen i hagen så det kanske blir bättre.;)

Vilken bushäst!! Skickligt att du satt kvar!:nailbiting::D

Maja_Kandi: Låter jätte härligt!!:d
 
Sv: 10:orna del 6

Kl.
Idag var prinsen ute på en lite längre tur med sambons syster och deras häst som sällskap.
Det är kurs på gården där han står = många hästar utifrån som gnäggar = våryster unghingst :p men när jag kommit upp skötte han sig galant igen! Han är så jäkla härlig! Nu börjar sidförande sitta någorlunda även i traven och han har full fokus på mig hela tiden.
Idag mötte vi vildsvin (på nära håll :eek:), kronhjort och rådjur. Prinsen undrade mest om det var lekkamrater och stod och tittade på dom. Helt otrolig är han!
Det läskigaste under dagen var vattnet i bäckarna som vi var tvinga att ta oss över! Tror det bor en liten hopponny i honom!

I en ganska lång uppförsbacke så lät vi dom galoppera, snarpur fick börja bakom då vi aldrig varit där förut. Gasade sedan på för att se hur han reagerade av att vara lite mer "fri", vilket resulterade i ett rejält glädjesprång och lite småbus.

Är så kär i prinsen :love:
 
Sv: 10:orna del 6

Han är verkligen grymt läcker och stooooooor! :D

Fick ett par bilder i dag på korven,lurven,långben... :p

10007512_10152042812078981_249611781_n.jpg
 
Sv: 10:orna del 6

Är han SPÖ rädd eller var de bara för ovant?

I morgon har vi hopp lektion igen.. Se om han är lite piggare. Ska även klippa en islands klippning på honom då han har björnpäls och svettas direkt bara av en skrift tur. Skogen nu när de varit så fint väder
 
Sv: 10:orna del 6

Jasså,jag jag tänkte väll.... ;)

Ja,det är kul att se framsteg,hoppas musklerna kommer och hullet landar snart också... :p

Ska strax och kika på en stallplats iaf,har ju i dagsläget inget alls till honom (därav han står där "tills vidare") så förhoppningsvis kan detta vara något. Dock så blir han kvar där endå ett tag i utbildningssyfte. Men jag hoppas så på denna plats nu,var dessutom skammligt billigt,trodde hon hade missat en nolla! O_o:o:p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 767
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
3 960
Senast: Hyacinth
·
Hästhantering Jag har för 3 mån sen köpt min första egna häst, ett 8-årigt sto, polsk import (polsk angloarab). Jag har hållt på med många hästar med...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
16 501
Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 480
Senast: Cilva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp