10:orna del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 10:orna del 6

kl*

Detta måste vara min favorittråd här på Buke, så roligt att läsa om era fina hästar!

I dag har jag varit ute igen med Empa. Hon fortsätter att förvåna mig, så otroligt trevlig att rida.
Men nu börjar humöret och temperamentet hon är född med komma fram, hopp och bus och lek och lite protester. Men än är det bara att rida fram så kommer hon tillbaka till koncentration.
I dag hoppade vi "kombination" för första gången. Ingen regelrätt kombination, men två hinder i ganska tät följd ute i skogen. Gick utmärkt! Hon tycker det är så roligt att hoppa öronen håller ju på att trilla av och glädje sprången är inte dåliga =)
 
Sv: 10:orna del 6

Håller med, trevlig tråd. :)


Kl
Var ute ca en timme med Kaptenen idag. Underbart väder, men tyvärr har vi minusgrader igen så det är stenhårt utom på vissa bitar... :( Pålle var iaf superfin. Red massor med övergångar o h halter. Han tar galoppskänkeln super nu, behöver inte hjälpa till med rösten längre. Höjer jag innerhanden blir det dessutom rätt galopp nästan varje gång. :) Han var inte lika dryg och tittig idag heller, gick faktiskt fram riktigt bra. :) Har börjat ställa med krav på form och koncentration, framför allt att han ska vara kvar i form i övergångarna. Det tycker han är jobbigt, tjafsar lite mot handen men när man kommer förbi det blir han underbar och riktigt tuggar och suger på bettet med alldeles lagom stöd. :love:

Tröttmössa när vi kom hem.

IMG_20140316_133407_zpse8j92uda.jpg


Nu ska det visst bli vinter här igen... Suck!
 
Sv: 10:orna del 6

Knapplån

Det här har vi gjort idag!!




Pay & Jump! Jag är så stolt över honom! Allt var nytt och han var lite spänd, men skötte sig kalasbra och vi tog oss runt felfritt, mega-lågt såklart men ändå! :love: De hade ordnat så himla bra, musik, speakers och allt var precis som en vanlig tävling, superbra träning verkligen! Så nöjd med min lilla häst, nu är vi på gång! :)
 
Sv: 10:orna del 6

Knapplån

Det här har vi gjort idag!!




Pay & Jump! Jag är så stolt över honom! Allt var nytt och han var lite spänd, men skötte sig kalasbra och vi tog oss runt felfritt, mega-lågt såklart men ändå! :love: De hade ordnat så himla bra, musik, speakers och allt var precis som en vanlig tävling, superbra träning verkligen! Så nöjd med min lilla häst, nu är vi på gång! :)


:D kul grattis.
 
Sv: 10:orna del 6

Jasså,jag jag tänkte väll.... ;)

Ja,det är kul att se framsteg,hoppas musklerna kommer och hullet landar snart också... :p

Ska strax och kika på en stallplats iaf,har ju i dagsläget inget alls till honom (därav han står där "tills vidare") så förhoppningsvis kan detta vara något. Dock så blir han kvar där endå ett tag i utbildningssyfte. Men jag hoppas så på denna plats nu,var dessutom skammligt billigt,trodde hon hade missat en nolla! O_o:o:p

Mins jag fel eller hade ni inte nyss bytt stall plats? Hoppas de bli bra på be nya stället all fall att de är billigt gör ej saken sämre då har man j mer pengar till hästgrejer:D

Till er alla vad har ni för stall plats ? Inakodering i stort/litet stall eller kanske eget?
 
Sv: 10:orna del 6

Ååh vad kul!! Grattis! :bump:

powerm84: Jag har eget. :) Litet stall med tre boxar men i sommar ska vi bygga på en lösdrift också. Vi flyttade till gården 2011 och kostnaderna för hästarna minskade radikalt, plus att jag nu har mycket mer tid för dem iom att jag bara kan gå in och ut mellan stall och hus som jag vill. Slipper alla resvägar och allt tidsplanerande. Nu gör jag bara allt som det passar under dagen. :)
 
Sv: 10:orna del 6

Har läst och följt tråden nu sedan den 12/12 förra året då jag själv köpte mig en tia. Hade tänkt mig köpa en äldre valack, men när jag träffade Sessan var det kärlek vi första ögonkastet. Ställde till med lite problem då stallet jag hade stallplats i sedan 8 år tillbaka, inte hade möjlighet att ta in ett sto ytterligare. Men som tur var så hade en kompis en box över och där står hon nu.

Jag är imponerad över hur långt många av er var kommit, vi tar oss fram med blandade resultat i alla tre gångarter. Ska hoppträna för första gången på torsdag, så vi får se hur detta går. Problemet för oss har inte varit att ta oss över utan igenom svängen till hindret.
 
Senast ändrad:
Sv: 10:orna del 6

Jag har mina hästar i eget stall.
Just nu i en äldre stallbyggnad, men snart är det nya stallet klart :)
Det blir sju boxar.
 
Sv: 10:orna del 6

+ powerM84 och Tingeling

Tack! Har fortfarande inte förstått att vi faktiskt varit ute på vår första "tävling", känns som det var igår jag fick hem en skranglig tvååring! Svävade runt på små rosa moln igår, haha :laugh:
 
Sv: 10:orna del 6

Jo,vi flyttade till en lösdrift i sensommras,men tyvär så funkade det inte... Letar stallplats för fullt nu,den jag kikade på igår vet jag inte riktigt.. Kändes inte helt hundra.

Han står just nu på tillridning som sagt hos en jätteduktig tjej där han får stå tills det löst sig,så har inge bråttom igentligen,men man vill ju ha hem honom så man kan rida... :p
 
Sv: 10:orna del 6

Vad roligt grattis!

Jag och pållen ska ut på vår andra nu i april :D Ska bli megaskoj han har utvecklat s något enormt inom hoppningen på väldigt kort tid. Ska bli spännande att se hur han reagerar. Förra pay and jumpen var inga titthinder över huvudtaget det kommer det att vara i nästa :-)

Allmänt.

Jag hade ute "expert" hjälp i helgen i form av min lilla brorsdotter.

Brorsdottern var supertuff och till och med travade en långsida med Nilmar som skötte sig som vanligt

10015636_10152043457121819_1462524847_n.jpg


Mina finingar

1901860_10152043367696819_824992498_n.jpg


En vecka till sen ska jag starta igång mitt andra sto så man kan komma ut i skogen och galoppera med sällskap. :-)
 
Sv: 10:orna del 6

Idag¨åker vi till Tornell för att se vad det är för fel på hästen! Nervös!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Sv: 10:orna del 6

Gaaah mitt hjärta smälter, fick lite fölbilder av uppfödaren!! :love:
Och idag har vi haft vår andra ridtur nånsin, uteritt med två hästkompisar i total storm, han har ett sinne av stål min vackra giraff :love:
1932604_10152260056021067_512847676_o.jpg
 
Sv: 10:orna del 6

Till er alla vad har ni för stall plats ? Inakodering i stort/litet stall eller kanske eget?

Mina står inackorderade i ett stall 8 km hemifrån. 6 hästar i stallet, varav två är mina (10:an och en tjuvbetäckt 96:a). Kommer antagligen in två kusar till. Men sen är det fullt, eller iaf så fullt som vi vill ha det.
Super trevligt stall med bra folk, 5 min skrittavstånd till ridhus och en uppsjö med ridvägar i skog och mark. Riktigt bussiga markägare som låter oss rida i kanter på gärden och över gårdsplaner.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 767
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
3 960
Senast: Hyacinth
·
Hästhantering Jag har för 3 mån sen köpt min första egna häst, ett 8-årigt sto, polsk import (polsk angloarab). Jag har hållt på med många hästar med...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
16 501
Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 480
Senast: Cilva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp