10:orna del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 10:orna del 6

Haha nä photoshopad är han inte vill jag lova! Skulle väl hellre göra han mindre i sådana fall, så vi ser lite mer proportionerliga ut :p

Tack snälla för de fina orden alla :)
 
Senast ändrad:
Sv: 10:orna del 6

Idag kändes det som jag kom fram faktiskt! Lösningen var kanske lite mer jobb en dag och höjda krav och sedan lina lite innan hoppträningen. Idag var det mer som en normal men försiktig häst som tog drivning utan att tramsa!
Får kanske tänka att vissa dagar sätter man en grund för kommande dagar. Och även om det inte känns som msn kommer hela vägen så verkar det satt sig när överskotts energin försvann!

Tack för tipsen
 
Sv: 10:orna del 6

Ja, allt regn har inte varit bussigt mot hagarna den här "vintern". Och då går damen ändå i den bättre hagen där leran inte är särskillt blöt.
Grabbarnas hage har vissa dagar varit fruktansvärd :(
Men nu efter en veckas blåsande (läs halv storm) dagligen så börjar det hända något. Leran går bara över hovarna numera ;):D
 
Sv: 10:orna del 6

Så megastor han är, men ser så snäll ut:)

Min ser ut som en pygme i jämförelse:p Nästan så jag tycker att kusen är en storlek för liten för mig. Mina ben kommer att hamna i höjd med framknäna i en dressyrsadel och långa läder:crazy:
DSC_0087_zpssopmsoj_edit_1394552055765_zpsspfdwmss.jpg


Kl

Spöt åkte fram och pållen testate inte "att stå i hörnet" mer:D Så tack för era råd när jag blev lite blödig.
Han blev allt lite förvånad och behövde bara klappa lite med spöt på bogen när han tänkte tanken på att dra mot utgången. Söta lilla sparrisen.
 
Sv: 10:orna del 6

Jag tycker det är så fin modell på din pålle!!:d Tycker inte du ser stor ut alls. Hur hög var han igen?

Kl
Idag har Mysen äntligen travat under ryttare och det gick jätte bra. Puh.. Ingen rodeo utan väldigt lugn med bra bjudning, hoppas det fortsätter så här bra!!:nailbiting::p
 
Sv: 10:orna del 6

Hur mycket äter den hästen egentligen? tänker att ett fullblod i träning måste kräva en hel del och särskilt i den storleken. Jättefin :)
 
Sv: 10:orna del 6

Idag kändes det som jag kom fram faktiskt! Lösningen var kanske lite mer jobb en dag och höjda krav och sedan lina lite innan hoppträningen. Idag var det mer som en normal men försiktig häst som tog drivning utan att tramsa!
Får kanske tänka att vissa dagar sätter man en grund för kommande dagar. Och även om det inte känns som msn kommer hela vägen så verkar det satt sig när överskotts energin försvann!

Tack för tipsen

Vad roligt att läsa :D

Läste igenom ett av mina svar till dig... Herrejösses vad jag svamlar.. :o *s*

Inte lätt att förstå något alls :D
 
Sv: 10:orna del 6

Han tror han är en drake! ;) :D

TBT: Du ser ju alldeles lagom ut på honom! Väldigt trevlig modell på hästen. :)

powerm: Roligt med film och hoppträning! Ser trevligt ut. :)


KL
Har varit ute med rödluvan igen. Duktig idag! Det blåser nästan lika mycket idag som sist så jag fegade lite och hakade på en snodd. Spände inte in den nånting utan lät den bara sitta där, funkade mycket bra! Skrittade fram utan den, hoppade av och satte på den, sen upp och vidare. Han skötte sig över lag väldigt bra idag! Det märks att han kommer ihåg att matte inte vill att man ska nita, så om nåt var farligt så nöjde han sig med att "smygtrava" förbi med en liten omväg. ;)
Enda gången jag blev arg på honom idag var när vi skulle galoppera en gång, red förbi flera "farliga" saker och behövde bara smacka lite så gick han förbi (även fast vi säkert gjorde galoppombyten i vart tredje mest hela tiden eftersom han hittade saker på båda sidorna om vägen som var hästätande). Galopperade på fint och började precis slappna av, då han riktigt satte sig på rumpan och grisnitade och hoppade åt sidan - det är nog det värsta jag vet när de gör så! :banghead: Så då blev vi riktigt osams, jag vände tillbaka en bit och galopperade förbi den farliga stenen eller vad det nu var han såg och fortsatte sen som om ingenting hänt. Jäkla fjant. :meh:

Men överlag som sagt hur fin som helst. :) Mötte traktor med vagn och flera bilar utan problem, men akta er för sidorna av vägen, där har det ju tinat fram fläckvis så man ser GRÄSET! :eek: ;) Sista biten hem hade vi väldig motvind, sådär så man får ta i för att ta sig framåt. Hoppade av, tog av snodd och grejer och traskade sista 10-15 minuterna, man tog inte lika mycket vind från marken. :p
 
Sv: 10:orna del 6

Tack, gillar den lite nättare typen med långa ben:)
Han är någonstans strax under 170 men mest manke. Har inte mätt honom men han är något högre än den gamla som är 167cm.

Roligt att det går bra med din grabb nu. Det blir nog en trevlig dressyrpålle med den stammen han har:d
 
Sv: 10:orna del 6

Tack, hoppas på att han breddar sig något bara så man har lite mer att lägga skänkeln emot;)

Du är tuff som rider ut på din unghäst även om det blåser storm. Han verkar lita på dig:)
Såg din film, härliga killar.
Jag råkade tappa en höpåse i vinden i dag. Den blåste givetvis in i grabbarnas hage. Den gamla flydde i galopp och den lilla hoppade till och sprang nyfiket MOT den anfallande påsen. Ibland blir man förvånad:confused:
 
Sv: 10:orna del 6

Wow snyggo. Har han någon fördel av sin storlek? Eller blir en så stor långsammare i sin action jämfört med sina mindre kamrater? För det är väl en gallopör?
 
Sv: 10:orna del 6

Tur att du är så stadig i sitsen efter första språnget! Jag hade inte räknat med att han skulle bocka efter att ha kollat ansatsen och språnget, kunde du känna något före? Jättefin i alla fall!

Inget före, men språnget blev ju lite för spänt så då kunde man ju ana att något skulle kunna ske :D

Nu har han varit ute på lite äventyr och bott borta i två nätter.. han och stora grå! Hoppat lite terrängliknande hinder vilket inte var några problem. Sen gick han själv in i transporten när vi skulle åka hem! Inte för att det var några problem när vi skulle åka bort.. men man blir ju alltid glad över när det går lätt.

Idag ställde vi upp exakt samma konstellation av hinder som på senaste hoppträningen och idag hade polletten verkligen trillat ner och nu var han inte alls så försiktig som tidigare utan slet tag i bettet och hade riktigt fin bjudning till hindren och hoppade över som aldrig förr.. YEY !! Nu får han vila fram till söndag, han håller på och växer nu och är rejält överbyggd bak för tillfället vilket innebär att han måste växa 5 cm i manken nu :angel:
 
Sv: 10:orna del 6

Dödstrött.. i lånehagen! Skönt att han kan vara så avslappnad på bortaplan.. stora grå står en bit bort!

1689415_10152293368851797_275786759_n.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 770
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
3 960
Senast: Hyacinth
·
Hästhantering Jag har för 3 mån sen köpt min första egna häst, ett 8-årigt sto, polsk import (polsk angloarab). Jag har hållt på med många hästar med...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
16 502
Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 480
Senast: Cilva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Vinterföräldrar 23/24

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp