Sv: 10rna del 3
Haha, hoppande mattar kan vara farligt! Kul att du får hem henne snart!
KL
Idag red jag min härliga Kapten för andra gången!
En kompis följde med på nordisen men vi tog inget fegsnöre idag utan gick helt själva i bara träns! Ledde honom först längs den hårda, steniga vägen, och sen satt jag upp - helt själv - och red vidare. Stod och hoppade i stigbyglarna och skakade om sadeln ordentligt, Kaptenen gäspade stort och passade på att äta lite från en buske i kanten (syns på bilden).
Skrittade en bit längs den andra vägen, kanske 100 meter, sen vände vi och tog in på en mjukare stig tillbaka. Där rider man förbi några gårdar där de höll på att såga ved och på sista gården stod det hästar intill vägen och tvätt hängde ute som blåste omkring. Men så länge nordisen knallar på utan att bry sig så är Kaptenen stencool.
Han tittade inte på nånting, när vi gått upp på stigen hoppade han till för nånting, troligen hästarna som sprang bakom en skogsdunge, men han stannade direkt när jag kortade tyglarna.
På den lilla stigen travade vi ca 100 meter också! Han tyckte jag var helknasig som satt och smackade, men när jag petade på honom med spöt fattade han direkt och travade glatt på helt utan problem!
Sen hoppade jag av, överöste honom med beröm och klappar och gick resten av vägen hem med ett STORT leende från öra till öra.
Vi var ute ca 30 min, jag satt på honom ca 10 min. När vi kom hem fick han gå ut till lillebror, och nu har de två legat och sovit PÅ varandra mitt i maten, ätit liggandes och sedan sovit ännu mer. Trötta laget.
Min kompis tog några kort med sin mobil, så fort jag får dom ska jag visa!
Nu vilar lilleman helt till på söndag, då blir det lite tömkörning.