Sv: 10rna del 3
Himla trevlig häst!
Och vad kul med dom snabba rycken och att det gick så pass bra
Delvis kl.
Idag fick min flicka sig en ordentlig omgång med bortsen, benen såg förjävliga ut och hon var faktiskt väldigt lugn och fin trots att jag gnode på som en idiot mellan ggr. Ganska jobbig lera som satt hårt :/
Hon har lite muggvarning så hon lär få bli van med att bli gnodd nu
Det gick faktiskt bra, när jag gnugga som mest vid karllederna så höll jag faktiskt hoven. Brukar vara lättast tycker jag.
Sedan så tog vi en promenad bort till ridbanan, vi gick efter vägen faktiskt och jösses vad duktig tjejen är
Hon bryr sig inte alls i bilar längre vilket är så himla skönt och hon gick på riktigt fint.
Sen får matte VÄLDIG panik när jag får syn på en riktigt stor långtradare med sådan där flak med spetsar om, trädhållare. Fattar ni vad jag menar?
Jag blev iaf livrädd och vände runt på lillan på 5 röda och gick framåt och ner på en gräsplätt som vi hade turen att ha så nära.
När vi precis kommit ner där så brummar den där otäcka saken förbi men Miraz brydde sig inte alls, kollade lite häpnadsväckande på den bara. Sen vände vi och fortsatte åt rätta hållet utan problem.
Mattes gullegris förvånar mig varje gång vi gör något nu för tiden
Sen kom vi bort där vid paddocken och hästarna där sprang runt som idioter och hängde på tråden och ville se vad det där var för snygg tjej men hon sneglade på dom och följde mig utan problem.
Väl inne på banan följde hon mig i en evighet innan hon fattade att hon faktiskt var lös
Så då gick hon runt och kollade läget, kollade in hästarna och sen käkade hon gräs.
Inga konstigheter alls tyckte hon, fast hästarna höll på och småbusa och bråka med varandra bredvid.
Vi fick över en bom några ggr också, som i början var liiite läskig men som sedan var helt ofarlig på slutet. Hon är lugnet själv och litar verkligen på mig.
Hon är dessutom mycket bättre vid ja tex som med lastbilen, det hanterade hon kanon fast jag var livrädd för annat.
Min 4åring känner av min panik direkt och blir då själv väldigt rädd... Dumma mig!
Jag har fotat en del också, vette tusan om någon blev bra men ska kika på det nu tänkte jag. Får se om det kommer några bilder sen.
Provade sadeln också, jag tror den ligger OK, lite glapp bak men jag varken provade med och spänna eller med schabrak också. Måste köpa en gjord, vilken stl tror ni på?