Sv: 10rna del 3
Alla gör vi olika!
KL
Idag blev jag så arg på mig själv... Jag ställde tillsammans med sambon i ordning transporten och tänkte lastträna. Lilla Kaptenen var mycket skeptisk till en början och var ganska stirrig. Men han lugnade sig efter ett tag.
Han gick på rampen utan problem och efter lite mutor gick han in helt och hållet utan bekymmer! Duktig kille!
Sen fick han stå inne där ett tag och mumsa havre medan jag klappade och berömde, sen backade han ut igen och såg sig omkring en stund innan jag provade igen. Samma igen, lite tveksam men det tog inte alls lång tid innan han klev in helt och fick godis och klappar! Men den andra gången han skulle backa ut råkade han komma åt mellanväggen (som jag ställt upp på sidan så att det var bredare) och då skakade det ju i transporten vilket blev jätteäckligt! Så då blev han lite rädd och skulle skynda sig ut, rampen blev lite halkig av snön så han halkade lite också. Sen var han lite orolig, men vi stod kvar och tittade en stund tills han lugnat sig.
Då tog jag honom ett varv runt skogsdungen och tänkte sedan att jag skulle lasta honom en gång till innan jag slutade. Då var han fortfarande skeptisk och upptäckte plötsligt att man kunde smita förbi rampen på ena sidan (andra sidan var det en hög snökant som ramade in) vilket han ju utnyttjade till max i början. Sen upptäckte han att om han lekte giraff och satte näsan i vädret kunde jag inte lirka honom framåt, så vi hade en liten dispyt ett tag om vem det var som skulle ha respekt för vem.
Men när han försökt gå på sidan i flera minuter kom han på att jag fortfarande hade havre och gick lugnt upp på rampen med frambenen, så långt det bara gick. Efter ett par försök kom även bakbenen upp och huvudet var inne i släpet, sen backade han ut igen. Jag nöjde mig när han sista gången stod helt avslappnad med frambenen långt upp på rampen och käkade havre. Då kliade jag honom lite och backade sedan ner honom och gick tillbaka till hagen.
Men jag slutade helt enkelt inte i tid... Jag skulle ha låtit det vara efter att han lugnat sig efter andra gången, men ja, lätt att vara efterklok! Känns ändå som om han tar med sig en bra upplevelse med tanke på att vi slutade i bra sinnesstämning, så jag hoppas att det verkligen är så!
Efteråt tog sambon ett par kort på storkillen!
Kaptain Highjack
e. Highcruiser - Antares - Ostwind
Litet bevis på första försöket i transportträningen...