Wall of text people!
Kunde inte låta bli och skratta när jag läste vad jag hade skrivit, mycket kan hända på 1 år. Separerade från min dåvarande sambo eftersom det inte fanns något kvar mellan oss, utan vi höll mest ihop av ren bekvämlighet. Träffade J en fredagseftermiddag i maj i samband med att vi gick ut och åt med våra gemensamma vänner och det var som att få ett slag i ansiktet. Från den stunden ockuperade han min hjärna och gör det än idag. Har aldrig trott på kärlek vid första ögonkastet eller att man har en andra hälft, men det är något jag verkligen inte förnekar finns idag. Är för första gången i mitt liv lycklig, och mår bra. Vi flyttade ihop direkt och förlovade oss på julafton, allt inom loppet av ett halvår, men det känns bara rätt. Jag älskar honom av hela min existens.
Min förra plan:
1- års plan:
- Norpa åt mig en fast anställning på minst 75 %.
Lyckades t.om. norpa en på 95%.
- Ta ett slutgiltig beslut om tatuering nr 2, är jag 1000 % säker? Om ja; tatuera mig.
Tatuering nr. 2 gjordes ca 2 veckor efter att jag skrivit detta och ångrar den inte. Den brukar 80 % av gångerna bli ett samtalsämne.
- Påbörja ny medicinering.
Påbörjades i februari, mår mycket bättre idag. Har även kontakt med sjukvården för att göra en grundlig utredning av min endometrios, det kan man väl säga kom lite som en bonus.
- Ha en liten semester i sommar, utöver resan till Göteborg.
Jag åkte till Mantorp och Rättvik, även om det bara var över dagen.
5 - årsplan:
- Börjat betala av mitt studielån.
CSN får pengar varje månad, så de är väl nöjda.
- Varit utomlands minst en gång, helst två.
London - resa bokad och betald, separerade, har inte åkt utomlands.
- Börjat studera till Vårdadministratör eller dylikt, och tagit examen. Har förslitningar i axlarna som inte tillåter att jag arbetar med omvårdnad till den dag jag går i pension, och är löjligt förtjust i administrativt arbete så det bekommer mig inte.
Har kommit till insikt om att jag har världens bästa jobb, och har inga planer på att byta bort det inom en snar framtid iaf.
-Bor i en lägenhet som vi verkligen trivs i. -
Check. Allt som behövdes var en totalrenovering av den nuvarande. Fick ny lägenhet ihop med nuvarande sambon efter bara 3 veckor! Lite chockad faktiskt.
-Köpt drömbilen. -
Check, men samtidigt inte. Köpte min älskade BMW nu i december.
-Börja planera att skaffa barn/bröllop. -
Tveksamt om något av detta någonsin kommer att hända. Det hände inte. Tack och lov.
-Varit på minst en konsert. -
Check, eller ja. Ska på Metallica i augusti. Kom aldrig iväg på Metallica, tyvärr, men det var nog för det bästa.
-Besökt Göteborg och Ullared igen. -
Samma som ovan. Metallica spelar på Ullevi så då blir det en weekend i Gbg, och ett stopp på Ullared. Inte heller detta blev av, men det kommer alltid en ny chans!
Plan för 2016 och framåt:
1 - års plan:
- Inreda hemmet färdigt, och bli nöjd. (Har en tendens att ändra mig stup i kvarten.)
- Snickra ett staket och plantera i min lilla trädgård.
- Följa min budget jag har gjort upp.
- Bli mer social (inte direkt det lättaste med mina diagnoser, men värt ett försök.)
- Vara mer rädd om mig själv.
- Lära mig äta en grönsak (hatar verkligen alla grönsaker. Eller ja, inte gurka, men det är ju bara paketerat vatten.)
- Lära mig baka ätbara bullar.
5 - års plan:
- Betalat av 80 % av mitt studielån.
- Utvecklats och fått mer kompetens i min yrkesroll.
- Varit utomlands minst en gång, helst två.
- Besökt Göteborg och Ullared igen.
- Slutat med en/flera/alla mediciner.
- Skriva en bok.