Den här tråden är så kul. Tills man insåg att man helt hade glömt vad man hade svarat tidigare.
Mitt första svar i tråden från 2014 såg ut så här:
Om ett år:
- Fått något form av jobb, sommarjobb, föräldravik, vad som helst som kan ge lite arbetslivserfarenhet inom just mitt utbildningsområde känns som högsta potten just nu.
2015 var det inte uppnått, men jag har just nu en provanställning fram till sista juni, och går det bara som chefen tror och hoppas så kommer det förlängas. Det är inte inom mitt utbildningsområde, men däremot har det med häst att göra utan att behöva jobba fysiskt med hästar/i stall, så det är så nära ett drömjobb jag bara kan komma. I vilket fall så ger det pengar och arbetslivserfarenhet just nu, jag har roliga kollegor och har en hyfsad chans att få använda kollegor som referens sen om jag behöver söka nytt jobb.
- Börjat träna aktivt med ponnyn och förhoppningsvis börjat nosa på tävlingslivet igen.
Årsskiftet 2014/2015 skulle min ponny fylla fem. Vi kom inte riktigt igång med seriös träning förrän efter sommarbetet i år, men nu har vi hittat en tränare som jag verkligen fastnat för, och hon förstår min häst och mig, och anpassar träningen efter våra behov. Tävlingarna var det dock check på redan under 2015.
- Flyttat hemifrån.
Stor fet o-check på den, mest på grund av ekonomin. Har bara hunnit få två löner.
- Bytt till en bil som är yngre än jag. Inget ont om den jag har, men just att ha en bil från rätt sida 80-talet hade känts... som om jag hänger med i tiden.
Samma som med att flytta hemifrån.
Om fem år:
- Fast anställd på ett jobb jag trivs på och tycker är utvecklande.
- Flyttat till hästgård.
- Hästen är utbildad och tävlad upp mot LA dressyr och kanske några lättare hoppklasser.
- Eftersom jag blir tvungen (
) att skaffa en häst till om jag ska ha eget stall, så har jag antingen köpt en ponny till i lagom storlek, tagit föl på den jag har eller skaffat en B-ponny till världens finaste lilla kusin som kommer fylla nio år det året (
vart tar tiden vägen?!).
- Skaffat hund.
- Lärt mig flytande spanska.
NY ETTÅRSPLAN, till 2018 (har då precis fyllt 28
)
- Fått förlängt/fast på mitt nuvarande jobb allra helst, men i annat fall har jag ett annat jobb som jag trivs på.
- Flyttat hästen till ett annat stall som ligger bättre till geografiskt och som passar bättre för mina ambitioner.
- Köpt en egen hästtransport.
- Plockat bättre procent i lätt C och lätt B (dressyr) än i år. Börjat nosa på lätt A på träning.
- Kommit iväg hyfsat regelbundet till tränare. Vi måste nämligen åka till henne i grannkommunen nu, så det är lite meck när det ska passa för både henne, mig, chauffören och den som äger transporten, därav målet att köpa en egen.
- Min bästa, bästa bil är numera veteranare, så jag är inte så sugen på att göra mig av med honom längre.
Men jag skulle gärna ha en till som har dragkrok. Och som är nyare än från -87.
- Lära mig köra med transporten med häst i. Har bara kört den tom eller med döda ting (hö)inne i annars.
NY FEMÅRSPLAN, till 2022 (då är jag 32...
)
Klistrar helt enkelt in den gamla, men ändrar det som ändrats.
- Fast anställd på ett jobb jag trivs på och tycker är utvecklande.
- Flyttat till hästgård.
- Hästen är utbildad och tävlad upp till medelsvår C dressyr, vilket är mitt drömmål.
- I den gamla listan stod det skaffa en häst till. Jag omvärderar mina önskemål. 2022 är min häst tolv år, och det är hög tid att betäcka om jag vill ha föl på henne. Så antingen finns det redan ett föl, eller är ett på väg. Eller så har jag köpt en welsh ponny i samma storlek.
- Skaffat hund.
- Lärt mig flytande spanska.
Sen skulle jag väl vilja skriva bli rik, snygg och smal också. Men det brukar aldrig hända trots att det varit mitt nyårslöfte sen typ 2009.