Sv: 09rna Dax för en ny tråd!
Ja då va det avklarat, 3 årstestet för Brinova. Hon skötte sig exemplariskt på platsen med alla hästar och människor runtomkring.
Hon blev Klass 1 i både gångarter och hoppning.
Bedömning av löshoppningen började riktigt bra hon gick helt själv och hoppade som om hon inte gjort annat. Så frågade hoppdomaren om vi ville höja till 1.30 och jag tänkte att om man inte vågar så kan man inget vinna. Det höjdes och då ville då Nova inte hoppa mer, hon kom in fel på hjälphindret och då blev det tvärnit och sen va det kört. Precis som hon betett sig på träning. Ja ja vi provade iaf. Detta gjode ju så klart att betyget drogs ner....men hade vi inte provat så hade man ju funderat på det ist....
Sen till det som är lite konstigt... hon fick en 6 på traven, ja hon såg lite matt ut men dom bedömde den som oelastisk.... När vi sen kommer ut på ridprovet säger den domaren (dressyrdomare) att hon inte kunde förstå hur hon i hela världen kunde få en 6 på traven. Hon bedömer traven på ridprovet med de här orden: Lätt taktmässig med spänst framförallt i trav. God balans i galopp.
Tur att hon ska ridas sen då och inte springas med
Vi fick mycket bra på ridningen
Här kommer bedömningen: Typ: Harmonisk 8 , HHB: 8 något kort välansatt hals, välligg. bog, välmusklat kors, bra djup. Extremiteter: 8 Nöjaktigt korrekt Skritt: 7 Taktmässig avspänd Trav: 6 Taktmässig ngt i framvikt, ngt oelastisk Galopp: 8 Rytmisk vägv. stort register.
Hoppningen Teknik och förmåga 7 bra rytm o balans, bra taxering, förlorade bjudningen (?) nej vart osäker tycker ju matte då, självförtroendet sprack.
Temperament: Uppmärksam, sansad, blev lite misstänksam o svårpåverkbar (självförtrodendet igen) JAG ÄR IAF SUPER NÖJD MED MIN DUKTIGA HÄST!!!
http://www.youtube.com/watch?v=sL4RjpD-dV4&feature=g-all-u