09:orna Dax för en ny tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 09:orna Dax för en ny tråd!

Super stort grattis till er, både ägare och uppfödare. Det är ni väl värda :) Ska bli spännande och se vad det blir av snygginge n

Grattis till er oxå gylle, skönt att det funkade bättre med underlaget och tur att du åkte :)

Grattis, han ser fin och väldigt färdig ut på bilderna.

Grattis Gylle också, det är så irriterande när man vet att de kan mer än vad de visar pga solkatt, underlag mm, skönt att de ändrade till dag 2. Jag råkade ut för solkattsfenomenet ett år, MN var "säker" på att han skulle hoppa minst 88 när vi tränade, men med en solkatt mellan hindren blev det 66 för honom eftersom det blev ett extra galoppsprång över den mellan hindren och språnget efter blev då inte alls bra... Fem hästar på raken stannade upp eller tog ett extra språng mellan hindren där solkatten var och fick därmed ganska låga betyg, sedan blv det molnigt så inga andra påverkades, inte kul för oss, men så är det i dessa bedömningssporter.

33038772.jpg

33038775.jpg

Min lilla 09 welsh mountain ponnyn Dingla med kompisar på bete. De får vara inne på natten nu i början så man har lite koll på hur hon klarar betet.

+monell och elle12- Tack så jätte mycket!

Resultatet från Strömsholm kom upp igår och Q slutade 2a i dressyren och 4 i hoppningen:laugh: Inte så illa för att vara första gången jag visar. Men det som kan irritera mig lite var att han gav inte allt, inte jag heller. Var för nervös:P Men jag är jätte nöjd med han endå:love:

+monell och elle12- Tack så jätte mycket!

Resultatet från Strömsholm kom upp igår och Q slutade 2a i dressyren och 4 i hoppningen:laugh: Inte så illa för att vara första gången jag visar. Men det som kan irritera mig lite var att han gav inte allt, inte jag heller. Var för nervös:P Men jag är jätte nöjd med han endå:love:

Då får ni visa det på championatet istället :D Grattis igen, superduper kul!!!

Taack:) Dock vet jag inte om vi åker, 72 mil är väldigt långt och sen har han inte tillräckligt bra poängrad för att slåss om toppen. Men vi ska fundera över sommaren i alla fall:)

Nu har min uppfödning Star of Space JBP gjort sitt treårstest uppe i Vreta Hon såldes för två veckor sedan så jag fick vara stålt uppfödare i stället.

Hon blev bästa hopphäst med poängen
1 26 Star of Space JBP (SWB) 04094074 Caressini L sto 166,0
9 8 7 9 8 9 Godk 50 Dipl. :)

Grattis vad roligt!

Grattis till ZanMiguel och Gylle också. Inte fel med hopphästar som kan röra sig ju. Eller var det tvärtom :angel:

Även om resultatet inte blev riktigt det förväntade, så är det ju samma häst man åkte dit med som man kommer hem med.
Och klass 1 hoppning är ju absolut inte dåligt, speciellt inte som om det finns 'mer att hämta'.

Grattis till fina hoppbetyg och skönt att underlaget var bättre på lördagen!

Vad menar du med 'Sen kan jag meddela att de nog åker ner på typen även om de är över "rasstandard" i storlek.'

Quick Step e.Figaro R ue. Magini
48 poäng som Hopptalang och 48 poäng som dressyrtalang.
Dubbeldiplom! 8:or rakt igenom!
548490_10150805428408367_701928366_10060883_1425142445_n.jpg

Grattis till er alla med så fina poäng!

*kl*

Just nu har vi en liten "dust" här hemma...!
Antagligen beroende på att min mamma har ökat hans kraftfodergiva för att hon "tyckte att han var liiiite tunn"...
Så nu har han lärt sig att bocka... Men men, ingen ko på isen för det är inte så farligt, mest bara "irriterad" över att han blivit såååå piggelin! Pigg och väldigt framåt har han alltid varit, men just nu är det liiite väl mycket...:grin:
Så nu har vi dragit ner kraftfodret igen och så har vi börjat tömköra lite. I förrgår var han till salu för 5 :- :angel: men poletten hade ju trillat ner till igår och då var han dyyyyr :love: Gud va fin han var när han slappnade av och bara flöt fram! Gångarter till några högre klasser dressyr har han inte, det är han inte avlad för heller, men likväl så gick det så lätt och så bärigt och perfekta halter i balans :love:

Men han är en "krävande" unghäst, han behöver lite tid och stimulans i princip varje dag för att bete sig och hålla sig lugn :angel:

Men men, hormonerna spritter i kroppen och alla har vi väl vårkänslor :p

Grattis till fina hoppbetyg och skönt att underlaget var bättre på lördagen!

Vad menar du med 'Sen kan jag meddela att de nog åker ner på typen även om de är över "rasstandard" i storlek.'

Tack.

För att motiveringen till att han bara fick en sjua var just stor han har inte en typ som annars motiverar till att bara få en sjua tvärtom har de rutinerade gnabbats om ifall han skulle lyckas knipa tom en en nia, under åtta har ingen ens drömt om det får man inte på en högställd långbent häst utan några "brister" i exteriören. Till hans nackdel vad gäller storlek är att han dessutom ser ut att vara ytterligare betydligt större än vad han är vilket ju förstärker intrycket ytterligare att han är väldigt stor. Mätgubben var övertygad om att han var betydligt större än han är och trodde inte ett spår på vad jag sa att han var sist jag mätte (var rätt stökig när han skulle mätas så sa vad han varit sist för att han skulle kunna ställa in stickan mer rätt för att snabbt hinna läsa av den de korta stunder han faktiskt stod still sådär 1-2 sekunder.)

Glömde ju fota honom där så fick knalla ut i hagen idag och göra ett försök att få några bra exteriörbilder vilket iofs inte lyckades så jättebra allt annat var intressantare gick lite bättre när min assistent hjälpte till för att få hans uppmärksamhet :angel:
DSC_0245.jpg

DSC_0163.jpg

DSC_0166.jpg

DSC_0170.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 560
Senast: Ceta
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
16 272
Senast: Shpongle
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
2 441
Senast: Görel
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 417

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka