09:orna Dax för en ny tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 09:orna Dax för en ny tråd!

Wiiiho va kul att du kommit upp i sadeln på henne :laugh:

Såg du Novas löshoppningsfilm :) Idag har jag longerat Nova och det gick ju bra, springa är inga problem det kan vara värre att stanna :grin: men hon förstod det också efter några gånger. Hon va duktig tjej :p

*KL*

Yttik: så oerhört FIN din häst är, fina tecken hon har.

Ni andra har också fina hästar och så duktiga de är! :D

Idag har Balé haft ryttare på för 2.a gången och han tog det jättebra det var inga större reaktioner denna gång heller.

Lite bilder från dagen, tyvärr något suddiga.

32808941.jpg

32808942.jpg

32808943.jpg

32808944.jpg

32808945.jpg

32808946.jpg

32808947.jpg

Ja, det är jätteskoj! Och det tycker Ada också. Jag vet inte om hästar kan känna sig stolta, men hon verkade iallafall väldigt nöjd när hon fick följa med sin kompis ut som en "stor flicka". ;)

Ja just det, glömde kommentera den. Det såg ju jättefint ut, trots att det var ett av de sämre sprången. Det ser ut som att hon har en väldigt trevlig galopp dessutom! :love: Vilken liten pärla hon är!

Escade: Vilken fin brun färg din Felix har. :)

kl

Idag red jag ut på min lille med gott sällskap av 2 isisar. Alla gångarter och inga dumheter alls!!
Dom ville även galoppera på ett ställe, (går lite fortare för dom än för vår slowmotiongalopp ;) ) Dom försvann i full fart upp för backen. Phoenix bryr sig inte och vi kommer efter i lugn trav = Väldigt stolt matte :banana:

Tack! Han är ljusbrun på sommaren och riktigt djupbrun på vintern :)

Förstår precis vad du menar med att de känner sig stolta! Felix struntar blankt i allt annat när han får vara i centrum och bära runt på en sadel :D Och så nöjd han var igår när HAN fick gå ut i skogen själv och de andra fick stanna i hagen!

Felix struntar blankt i allt annat när han får vara i centrum och bära runt på en sadel :D

Sådan är Zenith med! :laugh:

Det är så roligt att se hur alla 09 växer och mognar! Känns ju inte längesen dom var småttisar!!

Idag har jag och Zenith varit ute och promenerat ihop med min mamma och hennes hbl tant. På med sadel och träns och iväg :)
Både grusväg och asfalt blev det och Z var så duktig!
Han har tyckt att bilar är ganska läskiga om dom kommer bakifrån, men idag bekom det honom inte öht!
Jag blir så glad varje gång jag gör något med honom för han är så positiv till allt!

på denna bilden ser hans benställning helkonstig ut kota-hov, så ser han ju inte ut annars.

kl
Idag har Wincent tränat lastning och jag säger bara gud vad skönt det är med okomplicerade hästar :love:
Han fnös en gång och tog ett sidosteg, menar du verkligen att vi skall upp där i lastbilen, ja sa jag okey sa han och knallade in och ställde sig och kökade gottis som fanns i en balja inne vid huvudänden, lite bry att komma ut för iom att han är så stor så var där inte plats att backa sig fri från mitt stolpen utan då behövs att de viker ihop halsen lite och han är ju karl så det var inte helt lätt att räkna ut hur man skulle göra :angel: efter lite trix så löste han även det sen knallade vi ut och in tre gånger totalt och sista gången höll jag aldrig på att få honom med mig ut, han förstod inte alls varför vi skulle knalla ut och in, gottiset fanns ju där inne så vi blir här i stället tyckte han.

För övrigt har grabbarna bus flyttat in i stallet för tredagar sedan och det är lite stökigt framförallt med den lilla mannen som har hingsthormoner som snurrar i saltomotaler i kroppen. Han står bredvid sin pappa och han är numera hans bästa kompis och fasta punkt i tillvaron med följden att jag inte har kunnat rida hans pappa på tre dagar nu, igår lyckades han få en hov över frontväggen (öppna fronter) när han stod och bankade med frambenen han är så jäkla vig, fronterna är ändå 130 höga, kände inte riktigt för att göra det hela värre genom att gå iväg med pappa så han fick semester för tredjedagen i rad, vilket han iofs nog tycker är rätt skönt då det nog inte blivit mkt sömn för dem pga stökande småbarn de står och sover allihop i hagen på dagarna och ser rent utmattade ut, inte lätt att vara småbarnsförälder :angel:
Imorgon skall jag hämta galler till unge mannens front sen kan han hålla på bäst han vill där inne :devil:

KL

Även jag har kravlat mig upp på min lille (store!) kille. Här kommer bildbevis:

2011-09-02-17-48-53_175453190.jpg

Har sedan dess även skrittat lite ute med honom. Kör så att jag promenerar en bit och sen rider/åker jag hem. Hade lite problem med framåtbjudningen först men nu har det lossnat så pass att vi tom kan ta något varv i skritt på ridbanan. Allt blir lite segare för att jag inte har ngn som kan hjälpa mig. Dagen för premiären så ställde min sambo upp men han slipper helst så då får man lösa det på egen hand:)

Har även löshoppat lite på banan hemma, än så länge bara på dryga 70 cm eftersom det går i en sådan hejdlös fart! Hur stoppar man upp överivriga hästar? Annars fortsätter vi med handhäst-ridturer och lite vanliga promenader.

Idag red vi ut för första gången:) Eller vi har ridit ut en gång till, men då gick mamma med. Men idag red hon med. Fast hon höll Q med eett grimskaft, ifall att.
Och den som säger att unghästar är tröga har inte träffat på Q:p
Han gick med spetsade öron och nästan taktade. ;) Förbi dom andra hästarna, som självklart skulle tokbusa, så gick han nästan passage:p
Är så förvånad att han är så pass stabil för att vara så pass lite riden.
Men han skötte sig bra, förutom att bilarna som stänkte vatten var lite läskigt.
Mamma filmade lite när vi red hemåt:)

http://youtu.be/3USrtcpveP0

Tack :) Vi följer er tråd i det tysta.

Min donna går i sin sjukhage med minishettisen som sällskap. Hon är pigg för 10 hästar. Drar av lite bockar ibland och skuttar så hon ser inte sjuk eller skadad ut alls.. Klurar på vänja henne vid träns, gjord mm och gå med henne osv. För hon har inte ont av att gå eller så. Är i trav hon markerar men hon verkar inte ens bry sig då :crazy: Hon är bara glad för hon får göra saker.

Hon tyckte det var sååå kul bli longerad när vi var på återbesöket, dansade fram och visade upp sin bakbensteknik och allt så tror hon vill lära sig och göra saker :love:

Vad duktig han är!!!

Kl

Har longerat Felix för andra gången idag, han var med på noterna direkt! Travade runt som en lydig anställd med öronen framåt :D Sen hängde jag på honom ett par korta stunder för första gången, duktig kille :love: Så fort han förstår vad han ska göra tar han det med ro och ber om godis när han tycker att han gjort det bra nog :p

Felixnovember2.jpg

Åh, vad skönt det såg ut med t-shirt. Och vad duktig den lilla hästen är. :)

KL

Min lilla höna känner nog att hon börjar få koll på det här med att bära ryttare nu. Vi red ut en liten runda i förmiddags och hon vrider nästan öronen ur led så kul hon tycker det är. Hon är full av energi och bus och med jämna mellanrum kan hon inte hålla sig i skinnet längre utan då piper hon och brallar iväg lite. Sen går det en liten stund till.. Innan det blir ett nytt pip-anfall. :)
Jag planerar att rida två-tre gånger till sen får det bli vila i ett par månader.

Åh det låter kul att rida ut! Men blir du inte nervös när hon ger såna där pip ifrån sig? Det brukar ju inte sällan bli en bockserie efter det !

Jag håller mig på ridbanan med mina små, mest för att jag inte har någon lämplig ryttare då mina ponnyer är så små och barnen är också små. Tror ponnyerna hade älskat att komma ut också.

Angående t- shirt, jag filmen är ju en dryg månad gammal och då hade vi ganska varmt här. Jag är en sån där människa som springer runt i t- shirt året om :p

Haha, jo lite -- men (*peppar, peppar, ta i trä*) så brukar jag sitta kvar ganska bra, hade en bra läromästare (läs: odåga) för några år sen. :p

Känner att min är för stor för ridbanan, hinner bara ta några steg sen måste vi svänga igen. Så det känns lämpligare att rida ut på rakt spår och med "naturliga" svängar.

Samma här. :D Blir alltid för varm så fort jag gör något.

Aha :idea: Det är dig jag ska leja att rida min pålla då!?! Perfekt! Vi kommer efter jul, när din ändå ska vila :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 589
Senast: Ceta
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
16 277
Senast: Shpongle
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
2 441
Senast: Görel
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 417

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka