Sv: 09rna Dax för en ny tråd!
kl
Idag har Wincent tränat lastning och jag säger bara gud vad skönt det är med okomplicerade hästar
Han fnös en gång och tog ett sidosteg, menar du verkligen att vi skall upp där i lastbilen, ja sa jag okey sa han och knallade in och ställde sig och kökade gottis som fanns i en balja inne vid huvudänden, lite bry att komma ut för iom att han är så stor så var där inte plats att backa sig fri från mitt stolpen utan då behövs att de viker ihop halsen lite och han är ju karl så det var inte helt lätt att räkna ut hur man skulle göra
efter lite trix så löste han även det sen knallade vi ut och in tre gånger totalt och sista gången höll jag aldrig på att få honom med mig ut, han förstod inte alls varför vi skulle knalla ut och in, gottiset fanns ju där inne så vi blir här i stället tyckte han.
För övrigt har grabbarna bus flyttat in i stallet för tredagar sedan och det är lite stökigt framförallt med den lilla mannen som har hingsthormoner som snurrar i saltomotaler i kroppen. Han står bredvid sin pappa och han är numera hans bästa kompis och fasta punkt i tillvaron med följden att jag inte har kunnat rida hans pappa på tre dagar nu, igår lyckades han få en hov över frontväggen (öppna fronter) när han stod och bankade med frambenen han är så jäkla vig, fronterna är ändå 130 höga, kände inte riktigt för att göra det hela värre genom att gå iväg med pappa så han fick semester för tredjedagen i rad, vilket han iofs nog tycker är rätt skönt då det nog inte blivit mkt sömn för dem pga stökande småbarn de står och sover allihop i hagen på dagarna och ser rent utmattade ut, inte lätt att vara småbarnsförälder
Imorgon skall jag hämta galler till unge mannens front sen kan han hålla på bäst han vill där inne