Hallå allihop!
Tänkte ni som har lite mer erfarenhet av löshoppning än vad jag har, hur fort kan man gå framåt?
Min lille plutt hoppar inte ordenkligt förens man kommer uppemot 80 cm, och han hoppar väldigt lätt 1 m, och en bekant tyckte vi kunde höja nästa gång.
Men är det inte att kräva lite mkt redan? Jag vet inte, jag är ju ny på detta, har ju bara löshoppat vuxna hästar innan om vi bortser från nån enstaka gång med nån unghäst.
Är det kanske inte bättre att sätta upp låga studs istället för att höja hindrena? Eller sliter kanske studs mer? Jag vet inte, så hjälp mig gärna lite
Fille är nu även riden 3 ggr, det hela går jätte bra! Förra gången jag red så tog jag släpet, åkte iväg till en polare 30 min bort, red med henne kanske 20-25 min (hoppade av på hemvägen, så ridtiden kanske är något mindre) och det gick väldigt bra! Det blev 2 galopper, den ena frivillig från hans sida, och den andra drev jag på, men den blev bara 3 språng, för jag kände att han var lite trött, så då tog jag det lugnt efter det!
Kolmörkt var det, fullt med bilar, andra hästar, och massor miljöträning! Han tvekade på en del ställen när han gick först, men efter lite övertalning så knallade han på bra!
Just det, skor har han fått på sina små fötter med!