Sv: 09rna Dax för en ny tråd!
Delvis kl
Ja jag måste säga att jag håller med er andra, det är verkligen superviktigt att unghästar får busa i flock! åtminstone med EN till i samma ålder. Jag anordnar ju själv unghästbete, andra året nu, och det skulle jag ju inte göra om det inte vore för att det är så enormt viktigt! Det innebär en MASSA mer ansvar och fler hagbyggen, större bete etc men det är så givande att se dem busa ihop!! På vintern går min tjej med en 6 årig shettis som är rätt lekfull av sig, men inget jämfört med andra unghästar!
Så en del av detta: Igår kom den tredje unghästen hem till oss! Så nu står här tre tvååriga ston och en sexårig shettisvalack
Lamour blev pytteliten för denna nya tvååring var så stor! Kanske inte så många centimeter högre över manken men betydligt grövre leder, låååång rygg grov hals och STORT huvud jämfört med Lamours näpna face (hon har väldigt litet huvud så gissar att den andra tvååringen är mer normala hahaha)
O Lamour visade humör för första gången sen jag fick hem henne som 6 månaders bebis (!!) Det nya stoet skriade åt henne o då flög
i Lamouren!! Alla andra som gått med henne har varit väldigt ranglåga själva så hon har aldrig varit annat än vänlig men nu visade hon att hon faktiskt har lite gaist nånstans iaf.... Får se hur det blir sen, om den nya tvååringen tar över eller om Lamour fortsätter hålla ställningarna.
i vilket fall är det perfekt med jämna par. Shettisen o nya stoet är polare o Lamour o araben är polare
Ingen är utanför längre! Toppen!