09:orna Dax för en ny tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 09:orna Dax för en ny tråd!

"kl"
Imorgon ska jag åka o titta på hingstsläpp!!! Min uppfödning Dynamite ska vara med, o jag kommer att stå med kameran i högsta hugg:d:D
Han har blivit tömkörd några gånger i skritt och hängd på 2ggr, han bryr sig inte alls, men sen e han ganska stor, många tror att det är en 3-åring:crazy:

Så ni alla kan förvänta er en bildbomb här imorgon eller söndag:angel:

Här kommer några bilder, hinner nog inte lägga upp alla, men nån, så kommer resten imorgon;)

Dynamite TS e. Dee Jost Van Dyke ue. Grannus

mlqkg8.jpg

2h3objp.jpg

34o1mo3.jpg

1hz4ls.jpg

Har bilder på bästa kompisen e. Quaterback med, men de kommer nog inte idag!

Ja, han är rejäl o väldigt klar i kroppen, hon har inte mätt honom på nån månad, men han är ca 170cm!

Här kommer då bilder på Dynamites bästis e. Quaterback!

Han har verkligen härlig röd färg, eller hur? Snygging!

a48mj8.jpg

xf5avt.jpg

5dryox.jpg

Snälla Grandezza förminska dina bilder innan du laddar upp dem, de är gigantiska och tar mängder att ladda fram vilket gör att tråden tar evigheter att öppna. Idag när 3g masten här kärvar och den hoppar över på lägre hastighet så klarar den inte ens att öppna dina bilder utan ger upp och det blir ett kryss. Tänk på att vi fortfarande är många ute i landet på gårdar som inte har fått förmånen med snabba bredband som ytterligare krydda på det så snor sådana bilder en massa bytes och alla som inte sitter på fast anslutning har bara ett vist antal bytes tilldelade per månad sen stryper de uppkopplingen.
Så tänkt på oss stackare med dålig lina och förminska ner korten ordentligt innan du laddar upp dem

Förlåt:o Tänkte inte på det:crazy: Har du nått bra program till sånt? Brukar inte behöva minska ner dem:o

KL

här kommer lite nya bilder på min 2-åring e Loredes-Marino.
Han växer och växer och är lite ojämn för dagen. Men helt underbar ändå :love:

230954_10150182971949902_524144901_7036123_8011824_n.jpg

227114_10150182972219902_524144901_7036125_7897242_n.jpg

250135_10150182897484902_524144901_7035190_3829656_n.jpg

Provar igen då, vet inte dock hur man tar bort inlägget med de stora bilderna??

Dynamite TS

2qk4jk0.jpg

1j8eqh.jpg

35c0wwi.jpg

xomd50.jpg

Knapplån

Även min 09:a har släppts på bete. Hade kameran i högsta hugg men släppet bjöd på noll action, det var mest sniff på varandra och sen gräsätande på schemat:P
Här är iaf en bild på min fine kille, e. Empire ue. Strong Statement
dsc_0100_149057955.jpg

Åh, ni andra har verkligen kanonfina 09: or ju!!! Jag är riktigt svag för fuxar dessutom. Har en tempramentsfull röd dam, nästa månad skall sadeln på här.

Film när hon ser ett hinder för tredje gången (har inte brytt mig om att visa dem sådär jätte mycket)
http://www.youtube.com/watch?v=0kcWCvYNbFQ

Och en film som bevis för att hon kan vara riktigt go ibland.
http://www.youtube.com/watch?v=LOj_e7q6EN8&NR=1

160cm hög ungefär är hon.

Tycker att det är för tidigt att longera, tömköra och inte minst rida på precis 2-åriga hästar.
Den träning som krävs inför 3-års kan man gott börja med till vintern-vårvintern tycker jag. Våran har tränats genom daglig hantering, dvs att ledas till och från hagen dagligen när han stod inne på natten, stå i gången och vi har löshoppat honom 2 ggr. Det kommer vi att göra en gång till innan han släpps på bete. Vi kommer träna mer löshoppning till hösten, och sedan skicka iväg honom på inridning i början av 2012 och tajma det inför 3-års testet.

Tycker att man skall skynda långsamt om man vill ha en hållbar harmonisk häst.

Vet en som tömkörde, longerade, sadelvänjde och satte upp och red runt på sin 2åring, allt inom loppet av några dagar. Snabbkurs...:crazy: Kan tillägga att det är en totalt okunnig ung person som verkligen inte borde ha unghäst.

Det låter hemskt. Jag hade bara tänkt testa att lägga på sadel på lilltösen. Har precis börjat med tömkörningen, min sambo får gå som pilot fram vid huvudet eftersom vi bara gjort detta fyra gånger. Men nu förstår hon vad ett tygeltag betyder - härligt! Longera har jag inte ens gjort, om det inte räknas med att gå några varv kring mig. Haha! :) Jag går mycket promenader, lindar benen, miljöträning (kollar på konstiga saker osv).

Hennes bror satt jag inte på förrän han var tre faktiskt, han växte extremt långtsamt och idag är han jätte fin :) Jag tänker överhuvudtaget inte delta i treårstestet faktiskt.

* Kan tillägga att han skulle fylla fyra två månader därefter*
Man skall inte ha för bråttom - njut av bebistiden :)

tack snälla! Jag tycker det själv också. Han växer verkligen så det knakar.

Lite dagsfärska bilder på min älskling.

249279_10150185635564506_749409505_7125581_2514503_n.jpg

här ser man att han krallat på sig

249045_10150185636909506_749409505_7125602_7230466_n.jpg

Har han växt mer på höjden? Har för mig att han var ganska stor? Håller med om att han blivit kraftigare :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 579
Senast: Ceta
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
16 277
Senast: Shpongle
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
2 441
Senast: Görel
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 417

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka