09:orna Dax för en ny tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 09:orna Dax för en ny tråd!

Åh vilken sötnos! Underbar teckning :love:

Jag hoppar in i tråden då jag har en 09:a! Köpte honom den 17 mars från uppfödaren. Han hade i princip bara blivit ledd till och från hagen. Så mycket grundhantering är det som gäller :)

Ska försöka fota några nya bilder idag. Har ny dator så alla bilder ligger på en annan hårddisk!

*KL*

Länge sen jag skrev något här, Nightwish e. Haydn - Feliciano går och slöar på bete med familjen. För tre veckor sen fick hon en lillasyster

Bild på familjen
Fina_familjen_Amaranth_Felicity_och_Nightwish.jpg

Lite galopp
http://youtu.be/oqfj7fglt_M
Trav med mamma och lillsyrran
http://youtu.be/FMB7P0YAkRI

Så fin hon är, härligt tecknad, jag som gillar mycket vitt i huvudet har inte så mycket tecken där på de flesta av mina hästar.

Denna köpte jag billigt i Tyskland osedd och hämtade henne hösten 09, jag möttes av en ganska liten tanig fölungen då, men tiden går fort. Hon blir ingen jättehäst, men hon ska nog passera 160 strecket tror jag i alla fall ( om hon inte redan gjort det). Hon är dock kvick, känslig och smidig, som nog kan kompensera en hel del att hon inte är så stor när det gäller hoppningen, Quinta Ruban e. Quintero la Silla-Alcatraz,

32493424.jpg

Min andra 09a, Balvenie e. BH Leredo-Bourbon

32477260.jpg

Idag har Nova äntligen fått en jämnårig kompis :love: lite bilder från ihopsläppet.

Redan kompisar efter ca 20 minuter!!!

Mor och dotter :love:

KL

Kul att se alla bilder!!!

Har ar nagra bilder pa min tjej. Hon ar just nu 15.3 hands, tror det ar strax under 160cm...?

Hon blir nog 160 eller strax darover tror jag, rasen vaxer klart ganska fort.

IMG_8881-1ps.jpg

IMG_8927-1ps.jpg

IMG_8939-1ps.jpg

IMG_8943-1ps.jpg

Jag har aldrig hört talas om hästar som behöver leksaker?? Intressant :)

KL

Här går livet sin gilla gång. Lamour blir rundare o rundare ;) Men flocken fungerar finfint. Så underbart att se ffa unghästarna springa precis allt de orkar genom hagen, bralla, bocka, busa, stå på bakbena och så iväg igen :love:

lamour o shettisen skulle verka hovarna här om dagen så tog dem från flocken för att ställa in dem då det var så mycket insekter (i fjol verkade vi dem bara utanför hagen) Och vilket liv det blev.... Hästarna i hagen skrek, mina två inne skrek och sprang som galningar i boxarna o svetten började lacka på dem. Jag försökte prata, klappa och "hoooa" men inget "gick fram" så tillsist började jag sjunga :D och Lamour stillade först. Smekte henne i pannan och sjöng, fråga mig inte vad men det funkade :D :D
Så när hovslagaren kom så stod de och halvsov :love:

Monell, hon är så fin! Hur rör hon sig? Ska bli så spännande att se henne under ryttare sen. :)

Ja du just nu kan hon inte trava tror jag.... hon bara galopperar och den är riktigt fin iaf :) Hon vill gärna busa och ha show så hon lägger hela svansen på ryggen och studsar fram i passage :grin: Ska bli spännande att rida in henne, tror inte det går lika smärtfritt som med mammahäst men man vet aldrig :p

Cool!
Häftiga knärörelser. Tävlar du inom den här sporten?

Ja, jag har haft rasen i 10 ar nu och tavlar i saddleseat som stilen heter. Dels Saddlebreds men aven pa Morganhastar. :)

De ar haftiga hastar om man gillar flashiga "look at me" hastar men ar aven kanon som allroundhastar.

kl
Lite färskare bilder på pojkarna bus förstår inte alls varför det alltid är bus på dem............

DSC_01151.jpg

Kom igen då....
DSC_0109.jpg

DSC_0113.jpg

Du bad om det....
DSC_0110.jpg

Grrr jag skall nog ta dig ditt lilla spigg........
DSC_0114.jpg

Haha där ser du jag är mkt tyngre så jag kan allt välta dig om du inte passar dig........
DSC_0116.jpg

Lugnt och fridfullt i sommarhagen som vanligt...............

Underbara bilder! Du får börja som fotograf och börja sälja bilder :)

kl

Jag har sålt min 09, men fortsätter läsa om era ungdomar här. Kanske dyker Condoleezza upp här igen, vet faktiskt inte om nya ägaren brukar läsa här :)

Lägger in en bild på våran 09:a. Ett paintsto. Hon är mer som 22 i psyket än 2. Väääldigt lugn och sansad, enormt trygg i sig själv och med allt. Har under den månad vi haft henne inte sett henne skärrad en enda gång. Enda gången hon har reagerat lite var när äldsta dottern red sin sommarhäst i paddocken barbacka medan Pebban stod uppbunden utanför och blev borstad. Vad hon tittade på Juvel (hästen) och såg frågande ut. Hon undrade väl om det verkligen var så att människorna skulle sitta på hästarna??? :p
Hon följde Juvel och Hanna (dottern) med blicken hela vägen runt i paddocken.
Man verkligen såg hur det snurrade i huvudet på henne.

254827_10150213873059279_764769278_7329237_256334_n1.jpg

*KL*

Måste fråga er som vet det mesta om det mesta ;)

Ger ni era 2 åringar något extra stödfoder nu när de går på bete, eller får de leva av gräset helt och hållet?
Om ni ger något tillskott, vad ger ni och varför?

.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 582
Senast: Ceta
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
16 277
Senast: Shpongle
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
2 441
Senast: Görel
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 417

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack nummer 18
  • Annonsera mera VII

Omröstningar