08:orna del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 08:orna del 6

Livet är bra toppen ibland! Rider på knas nu för fulla muggar, vi börjar sakta men säkert hitta knapparna och därmed komma i fatt allt vi missat. Han lyssnar otroligt bra och även om oblansen är där så börjar den bli bättre, även från min sida! Ska ner till falsterbo nu i veckan med vilket ja längtar till något fruktansvärt mkt! är de någon annan 08:a ägare som ska ner?

pic_4ff96f19e087c352d2001a78

Min häst är precis likadan! Är det vatten på ridbanan ska hon stå där och plaska ett tag och har det regnat ute är det stört omöjligt att rida för då ska hon leka och dricka i alla pölar. :rofl:

Vi ska ner på onsdagen. Ska bli så roligt och spännande.:D

Här är en bild på vår fining - Dimarco - när han har hoppat felfritt på senaste tävlingen.

viewpic.htm

Nu börjar kvalitetstävlan närma sig så nu får det bli dressyrträning. Han vilar veckan ut men sen får det bli allvar igen.

KL

Måste bara berätta, Sara min dotter, tävlade i Falsterbo och red Huntingen idag. Hon gick och vann klassen med sin gamla irländare.:D:bow:

Helt otroligt fantastiskt. Kan inte tro att det är sant.

GRATTIS!!! :banana: Verkligen jätteroligt!

Jag läste om det på Hippson - hade ingen aning om att det var en dotter till någon här. Kul!

Super grattis!
Jag var på plats och såg det och jag var imponerad att yngsta tjejjen som rider sin polle på vanligt tränsbett går in och klår veteranerna!
Snabbt gick det och med bra flyt utan att se farligt eller dumdristigt ut!
Verkligen en fin ritt!

Tack.:)
Vi har nog inte fattat än att det verkligen har hänt.

Hon var ju med förra året också och gjorde en fin ritt men glömde näst sista hindret inne på hoppbanan.:crazy: Nu fick hon ju en fin revansch.:D

Vi har mängder med bett hemma men allihop är någon variant av vanliga två och tre delade tränsbett.;)

Anders Gernandt sa en gång - klok hästkarl som han var - i en sändning från Aachen (el var det kan ha varit) att:
"Alla de där extra remmarna säger mer om ryttaren än om hästen". ;)

Hej! Var ett bra tag sen jag uppdaterade om min lilla kärlek.
Så tänkte att jag kanske ska försöka ta ett ryck igen och hänga med er andra och era 08:or.

För er som inte kommer ihåg eller inte följt oss tidigare så äger jag Xzerihwala e. Karnawal ox u. Sheerona (okänt sto), min egen uppfödning.

Tänkte visa ett par filmer från senaste träningspassen i paddocken, där min tränare rider henne. Hon har precis börjat hoppa med ryttare på ryggen...

http://youtu.be/hlD1FbQshmE

http://youtu.be/KoDvYlDfdg0

Igår red vi ut och upp till sjön igen. Senast vi var där ville Marco absolut inte gå. Tog säkert 20 minuter att övertala honom.
Igår klev jag i först med den andra och sen efter ytterst lite tvekan klev Marco i.;) så duktigt. Fick gå upp och gå i på nytt.
Försöker gå i alla vattenpölar i hans väg.

Så duktiga de är! :love:

(Fast jag tycker det är stolligt att rida - hoppa dessutom - en så ung häst, som knappt hoppat med ryttare förut, utan hjälm! Nog sagt om det.)

Kul!!! Så bra att han klarade ut det.

*KL
På tal om att gå i vatten, så berättade D att när han var ute o red sin häst igår så kom de till ett ställe på stigen som var rejält översvämmat. Han red ut en liten bit för att se hur djupt det var, varpå hästen ställer sig och börjar krafsa med frambenen. Det slutade med att han sparkade upp kaskader med vatten och gjorde dem båda genomblöta. :D

Hon ser jättefin ut!

Men hur i hela friden tänker ryttaren som för första gången hoppar en unghäst uppsuttet - och inte tar på sig hjälm!? Tränare dessutom...

Tack :)

Hon rider oftast utan hjälm men hade nog haft det på sig om min flicka visat någon som helst negativitet, samt om hindrena varit högre. Min flicka är ju än så länge väldigt positiv till allt. Visst skulle det ju vara bra med hjälm men anser att det är upp till var och en.
Jag är superglad över att få hjälp av en så duktig ryttare som hon är. Hon rider mjukt och fint och efter hästens förmåga.

*kl*
Med min 08a har vi just nu mest fokus på körningen. Han blev ju inkörd under våren och nu vill vi köra så mycket som möjligt för att han ska bli trygg i vagnen. Vi har en lite tyngre tvåhjulig hög inkörningsvagn som han drar med maratonsele. Det är bra jobb för honom, han tar i fint bakifrån och musklar sig riktigt bra. När det gäller ridningen så är han stabil i alla gångarter, och jag tror att styrketräningen i vagn kommer göra honom gott där med. Ridning två dagar, körning två dagar - så kommer hans veckor se ut ett tag framöver.

*kl*

Idag har jag tränat för instruktör med Hartwell för första gången. Tycker han skötte sig riktigt bra. han är positiv till att jobba och tycker det är KUL. Han ligger ju minst 1 år efter i utbildning då han stod halva förra året på boxvila. Jag satt in honom i vinter och han är riden i alla gångarter sen i mars/april någon gång. Har även vilat lite sedan dess. Själv har jag heller inte ridit aktivt på ett år. Slut med undanflykter, såhär ser vi ut. ;)

http://youtu.be/y24qqTxV5WE

och en bonusbild:

561453_10150954086017887_548111762_n.jpg

Han såg ju trevlig ut;) speciellt med tanke på att han inte är riden så länge.

Kom iväg med vår till hoppträning igår. Var kallt som en höstkväll och blåste storm. Var väldigt spänd i blåsten först så han blev lite trött mot slutet.:)
Hoppade riktigt fint. Är så snäll och bussig och hoppar så villigt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
4 949
Senast: pepp
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
453
Senast: Fetaost
·
Gravid - 1år Hur har ni mått efter skrapning? Skrapning kan ju utföras av olika anledningar. När jag försöker läsa om andras erfarenheter efteråt...
Svar
2
· Visningar
645
Senast: julgrisen
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 827
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar