08:orna del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 08:orna del 6

Hej och välkommen Novali01! :)
Alltid roligt med nya 08:or i tråden.

Vilken vacker tös du har fått tag på. :love:

Jag tog bort uppdelningen mellan våra sommarhagar idag så jag avvaktar med lusernet tills jag ser hur hullet utvecklar sig. Tack för svaret!

*kl*

Några bilder från häromkvällen när vi tränar styrning i paddocken :)
Dock håller vi paus på dessa bilderna och kika på lillebrossan som rids i hagen brevid ;)

Mobil8068.jpg

Mobil8067.jpg

Mobil8066.jpg

Är lite stolt över min bebis nu faktiskt! Jag hade min kompis här som aldrig har ridit och var sugen och testa, nu har jag ju ingen annan häst så hon fick prova min eftersom jag tycker hon är det snällaste som finns.

Kan bara säga att jag hade rätt! Hon luffsa runt med kompisen fastklamrad i manen, visserligen med ledare men både skritt och trav bitvis. Hade satt tyglarna i nosgrimman försäkerhets skull.

Tryggare kan ingen vara tror jag.

Tack! Hon är lika snäll som hon ser ut dessutom. Men det finns många fina 08:or i denna tråden tycker jag!

kl

Igår var Flip på första hoppträningen på bortaplan, gick superbra! Kändes inte alls svårt att rida på hinder eller att hålla ihop galoppen på distanserna, och han tittade inte alls fast det är rätt mkt grejjer i de här hinderna. Sen att han mest kliver över och inte hoppar så mycket gör absolut ingenting eftersom det varit för mkt på andra hållet förut!

DSC09176.jpg

DSC09178.jpg

DSC09183.jpg

DSC09189.jpg

DSC09193.jpg

DSC09195.jpg

DSC09202.jpg

DSC09210.jpg

Så nu blir det tävlingsdebut för honom nästa Torsdag på samma bana, 80cm! :banana:

Vad härligt det ser ut :love:

Såg förresten att du är väl med i det nya numret av ridsport? Roligt :)

Jo det var det, fast lite väl varmt :eek:
Japp, det är jag och Marlin :) Kanske inte världens finaste bild och lite fakta- och stavningsfel, menmen, kul ändå! Verkar vara en serie så kommer nog vara med i ett par nummer till, om jag fattat det rätt! (bra koll jag har :angel: )

Ja jag förstår det, jag har ridit vid halv nio på kvällen nu och då är det lagom varmt.

Jag tänkte då inte på att det stod något konstigt, kollade nog mest på bilderna :D

Jaså, det var du i alla fall! :) Jag undrade just när jag såg det. Va kul!

Kul att Flip uppförde sig så väl också. Skall hålla tummarna för er!

KL*
Nalle är satt i skamvrån (nåja...) för igår lyckades han bita mig i pekfingret. :mad:
Jag spände täcket fram och han vispade till med näsan och fick tag i mig. Inte hårt men tillräckligt för att det skulle gå hål på nagelbandet - och blödde rätt ordentligt - samt över leden på insidan, så jag är lite stel där idag och har stort plåster.
Å andra sidan är det allra första skadan som han ger mig, och det får väl anses som en bra statistik på fyra år. :D

Söt häst du har fått Nova.:) Verkar var väldigt trevlig.

Vår pålle ska gå dressyrträning ikväll. Ska se om jag kan filma en snutt. Tränar för kvalitetstävlan i slutet av augusti. Tar det inte så allvarligt men kul om han kan visa upp några gångarter.:D

Fick stora äran att rida på honom i skogen häromdagen. Andra gången jag får sitta på honom sen vi köpte honom i början av året. Han är så himla snäll. Tuffar på som en gammal rutinerad herre men är lite tittig.

kl

Min häst har något gett krut i maten utan att berätta det för mig. Igår satt jag väldigt löst... Han är uppenbarligen både snabb och vig. Bytte hage till honom på eftermiddagen och han sprang en hel del i nya hagen så jag trodde han skulle vara trött på kvällen när jag red, men icke. Snarare mer uppspelt än vanligt. I helgen är det meningen att vi ska tävla för att få lite miljöträning. Får se hur de går, är han på samma humör som igår så är jag glad om vi håller oss innanför staketet hela programmet utan att bocka av matte för att han blev rädd för att domaren blinkade... Men å andra sidan så är det ju därför vi ska ut och miljöträna. Sadelklister kanske?

Nu har jag lånat ut aston :) Känns OKEJ.. Jag och sambon ska ha barn igen så han ska vara utlånad i 2 år. Men jag får rida han under tiden. På torsdag ska jag dit och rida honom. Får se om det kanske blir sista gången innan uppehåll för graviditet. Hoppas hoppas denna tjejen är bra för honom!! Hon ska börja träna för tränare snart så då skulle jag följa med. Känns bra att hon vill ha med mig iallafall. Men en sak oroar mig.. Hon har haft honom i en vecka nu. Och igår skrev jag och frågade hur det gick. Och hon sa att han hade svårt att fatta vänster galopp.. Har aldrig varit så förut :/ Men jag skrev till henne att jag trodde det handlade om att han inte va tillräckligt musklad än. Han har ju mest gått på bete hela sommaren ju. Jag får väll dit och kolla läget och se hur det ligger till..

Kan ju oxå vara lite test med att inte vilja fatta.

Kl
Idag undrade jag var min lugna och stabila häst har tagit vägen. Hon som inte brukar regera på något regerade idag på höslilagsbalarna som står uppstaplade vid ridbanans kortsida. Hon regerade så pass att hon tom sprang över mig. Något som inte har hänt sen hon började lite på mig.

Men när vi efter mycket om och men hade kommit fram så stod hon som om inget hade hänt:confused:

Kan ju oxå vara lite test med att inte vilja fatta.
Ja så kan det ju absolut med vara. Jag hoppas hon ska börja träna med honom snart. Och det sa jag redan från början att jag ville att hon skulle göra. Han är ju så pass ung att mkt kan gå fel om man rider och lär fel från början. Och tjejen som ska ha honom är duktig men inget proffs så dom behöver träna för instruktör. Och det är ju skönt att hon själv med vill det :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med...
2
Svar
22
· Visningar
1 269
Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 594
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
11 12 13
Svar
250
· Visningar
5 054
Senast: pepp
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
456
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka