Sv: 08
rna del 6
Jag har en 08 som jag ska starta fälttävlan med under våren. Hon gick på lösdrift innan hon kom till mig i December - så hon har en grym grundkondis! Då hon fortfarande är bebis vill jag inte sitta på henne mer än fyra dar i veckan, men jag måste ändå aktivera henne de andra dagarna annars blir hon sjövild
Så det blir mycket promenader - har försökt att longera, men det gick inte - hon brallade så mycket att hon gick omkull
Har tömkört lite då vi varit nästan ensamma i ridhuset, men det är inte helt lätt att få till + att jag är rädd att tappa henne då hon gärna brallar och hoppar då oxå 
Vi hopptränar en dag, dressytränar en dag och rider ut två dar i veckan.
Hur ser er planering ut för våren? Jag har tänkt att starta i tre hopp- och tre dressyrtävlingar innan debuten i fälttävlan i Juni. Jag vill även klämma in några träningsläger (helgläger) men är rädd att jag ska överanstränga henne - men jag kanske är löjlig?
Såhär ser planen ut:
v.8 Hopptävling (90 cm)
v. 10 Hopp (90cm)
v.12 Dressyr (LC:1)
v.14 Hopp 80cm + 90cm + kanske 100cm (Hemmatävling, två dagar) ELLER en helgkurs, har inte bestämt mig :P
v. 16 Dressyr (LC:1)
v.18 Fälttävlansläger helg
v. 19 Dressyr (LC:1) ELLER v.20 Fälttävlansläger helg
v. 21 FÄLTTÄVLAN
v. 22 ev stilterräng
v. 24 FÄLTTÄVLAN
Sen tänkte jag att det var dags att trappa ner och sen gå på bete i några veckor innan jag sätter igång igen och trappar upp inför hösten.
Kommer jag att rida slut på henne? Eller är jag för försiktig? Vore jätteintressant att höra era synpunkter
Jag har en 08 som jag ska starta fälttävlan med under våren. Hon gick på lösdrift innan hon kom till mig i December - så hon har en grym grundkondis! Då hon fortfarande är bebis vill jag inte sitta på henne mer än fyra dar i veckan, men jag måste ändå aktivera henne de andra dagarna annars blir hon sjövild
Vi hopptränar en dag, dressytränar en dag och rider ut två dar i veckan.
Hur ser er planering ut för våren? Jag har tänkt att starta i tre hopp- och tre dressyrtävlingar innan debuten i fälttävlan i Juni. Jag vill även klämma in några träningsläger (helgläger) men är rädd att jag ska överanstränga henne - men jag kanske är löjlig?
Såhär ser planen ut:
v.8 Hopptävling (90 cm)
v. 10 Hopp (90cm)
v.12 Dressyr (LC:1)
v.14 Hopp 80cm + 90cm + kanske 100cm (Hemmatävling, två dagar) ELLER en helgkurs, har inte bestämt mig :P
v. 16 Dressyr (LC:1)
v.18 Fälttävlansläger helg
v. 19 Dressyr (LC:1) ELLER v.20 Fälttävlansläger helg
v. 21 FÄLTTÄVLAN
v. 22 ev stilterräng
v. 24 FÄLTTÄVLAN
Sen tänkte jag att det var dags att trappa ner och sen gå på bete i några veckor innan jag sätter igång igen och trappar upp inför hösten.
Kommer jag att rida slut på henne? Eller är jag för försiktig? Vore jätteintressant att höra era synpunkter