Sv: 08rna del 6
KL
Dags att uppdatera lite...
Red i fredags och stallägaren skulle då film. Men eftersom hon tycket att jag mes red och var i en bekvämlighetszon där jag och Tara bara lullade runt, tog hon tag i oss och gav oss en lektion. Då Tara (antagligen) kom ihåg hur jobbig den förra lektionen var protesterade HÖG ljut. Det var släng med huvudet, bockningar, stegringar, springa undan osv.
Tillslut var stallägaren nöjd och Tara och jag "föll ihop". Vi var helt slut. Men givande då jag insåg att jag måste vara mera bestämd i ridningen för att vi ska komma framåt.
Så igår tog jag tag i det. Mera bestämd och krävde att hon skulle jobba. Men iom att hon snubblade och hade sig kallade jag på stallägaren för att hon skulle se vad Tara hade för sig/något var fel. Vilket visade sig att det var svårt att hålla reda på fyra ben, en klump som ska styra och ställa samtidigt som man ska bråka.
Hur som helst det blev ett till träningspass. Som gick bättre än i fredags, trotts fortsatta protester var dom inte lika högljuda.
Idag var det åter en tur till stallet med ridning. Och hon gick sååå fint
Vist var det fortfarande protester men mindre. Och hon jobbade på fint.
Så dagen till ära valde jag att skritta ut som avskrittning. Första gången själva ute sen hon stack med mig i skogen i full galopp. Det märktes att det var ett tag sen då hon var väldigt på tårna. Men ändå kontrollerbar. När det var dax att vända om valde jag att hoppa av för inte inte inbjuda till ett försök att sticka hem med mig på ryggen.