Sv: 08rna del 6
Det är ju tyvärr så att vissa inte ska ha häst. Speciellt inte unghäst.
Att tala om att misstänker smärta på häst brukar dock de flesta lyssna på. Jag tycker att du gör det hela värre med att hjälpa till. Jag hade ställt kravet på vetkoll, sadelkoll etc. innan jag hade ställt mina tjänster till förfogande. Om det nu är så att hästen har fruktansvärt ont så blir ju även du medskyldig när du är med och jobbar hästen.
Jag tycker att du ska vara frank och säga att du tycker att det är ett onormalt beteende och att du känner att hästen måste kollas upp vetrinärt innan ni går vidare. Svårare än så behöver det inte vara.
Sar och rebeckasff - även jag tycker att sadel ska ligga bra på en unäst då det är första mötet och de ska tycka de är okej att ha den på ryggen. De skall ju inte förknippa med obehag eller smärta.
Då det inte är min häst kan ja inte bara ringa ut vet även om ja velat. Vi "jobbar" henne just nu från marken eller ja äg gör det och om de stämmer vet ja ärligt talat inte. hon är en sådan person som kan ljuga och det märks. men vartfall hur hade ni löst problemet med äg som inte riktigt vill lyssna. hon nappar lite på ideen om tandläkare/vet men HON anser inte att det är ngt fel på hästen. utan att hon bara inte fattar. ska ja va ärlig så tror ja att hon tagit sig lite mkt vatten över huvudet med att köpa oriden unghäst men det VÄGRAR hon erkänna.
Det är ju tyvärr så att vissa inte ska ha häst. Speciellt inte unghäst.
Att tala om att misstänker smärta på häst brukar dock de flesta lyssna på. Jag tycker att du gör det hela värre med att hjälpa till. Jag hade ställt kravet på vetkoll, sadelkoll etc. innan jag hade ställt mina tjänster till förfogande. Om det nu är så att hästen har fruktansvärt ont så blir ju även du medskyldig när du är med och jobbar hästen.
Jag tycker att du ska vara frank och säga att du tycker att det är ett onormalt beteende och att du känner att hästen måste kollas upp vetrinärt innan ni går vidare. Svårare än så behöver det inte vara.