07:ornas tråd nummer 6.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07:ornas tråd nummer 6.

Haha nej matchning är inte alltid min grej heller:) Inte i stallet i varje fall, men visst är det kul att se fin ut när man tar kort. När får vi se nya bilder på din fina häst? Vad jag minns så såg den riktigt fin ut.

Påtal om bete så dröjer det nog några veckor här också om inte gräset skulle sätta fart och växa lite grann. Vi släppte dom i mitten av maj förra året men i år får vi nog vänta ett tag till.

Eftersom vi har fått en hel del nya "ansikten" och hästar här så vore det roligt med en kort presentation av era 3 åringar.
* Namn
* Stam/ras
* Mankhöjd
* Kort sammanfattning om vart hästen ligger utbildningsmässigt. Poäng på ev. premiering/3-årstest osv.
* En bild på eran häst

Namn "Clara"
Stam/ras Quite Easy-Calypso ll
Mankhöjd ca 1.61-1,62
Utbildning: Riden i alla gångarter både i ridhus, paddok och ute i skogen.
Köpte henne för ca en månad sen och omställningen med nytt stall, nya vänner och nya människor har tagit lite tid för henne så därför har jag inte gjort så mycket med henne. Ridit lite gran på ridbanan.

Namn "Clara"
Stam/ras Quite Easy-Calypso ll
Mankhöjd ca 1.61-1,62
Utbildning: Riden i alla gångarter både i ridhus, paddok och ute i skogen.
Köpte henne för ca en månad sen och omställningen med nytt stall, nya vänner och nya människor har tagit lite tid för henne så därför har jag inte gjort så mycket med henne. Ridit lite gran på ridbanan.

Här kommer en liten film på henne när vi löshoppar.

http://www.youtube.com/watch?v=bkDNfrAHYNU&feature=player_embedded

Kör väl min igen också då...

Namn: Quadrat (kallas Q eller bäbis)
Stam/ras: Qalle-Eminent, Falstaff (SWB)
Mankhöjd: ca 170 cm
Fakta: Egen uppfödning. Gjort allt arbete själv med hjälp av mamma. Reds in i höstas under 8 veckor, vilade hela vintern. Sattes igång i mars och har ridits ute i skogen, på ridbana och i ridhus i alla gångarter. Även hoppad stockhinder och små hinder på bana med ryttare. Tömkörd och löshoppad. Ska visas 23/5 i Karlstad.

En hyfsat ny bild. Inte så tjusigt men iaf :D

DSC00152.jpg

*kl*

Har följt denna tråd ett tag och längtar tills jag kan delta själv. Väntar bara på att hästen ska gå igenom besiktning och röntgen sen ska jag bomba er med frågor och bilder :D
Himla kul att se så många fina 3 åringar!:bow:

okej... vi kör en igen då:

Namn; Mars Attacks (Attack, Marsis)
Stam; e:Marwin 942, u: Athena - Anart
Mankhöjd; Typ 170cm
(färg, reggad brun, men matte börjar undra? massor av stickelhår nu efter pälsfällning, och fortfarande vit svans)
Utbildning: Tränade inför treårs, men har bestämt att inte genomföra pga trött unghäst.
Riden i alla gångarter ridhus, paddock och ute i skogen.
Löshoppad ca 110
Tömkörd och mkt. hanterad från marken

Bild från i vintras (har vuxit lite mer på bredden sen dess):
attack7.jpg

Huvudlös ridbild från i vintras:
uppsuttet.jpg

:bump:

Imorgon blir det förhoppningsvis ett uppsuttet pass, mamma eller pappa ska longera mig och jag tänkte lägga in ganska mycket trav och även gärna galopp om A är med på det! :D (Och helst inte FÖR mycket bus :devil:;))
Tänkte lina henne mycket mindre innan imorgon, inte för att jag brukar lina henne trött annars heller men jag vill lina mindre och mindre nu för att till sist kunna sitta upp direkt, men hon är ännu för explosiv för det! Brukar alltid komma ett par show off brallar innan hon börjar jobba! :p:p

Någon som har en ny shoppinglista på gång? :d

- Sadel (Augusti när vi tar upp ridningen efter vilan)
- Stigbyglar (helst i mässing, under sommaren)
- Sadelgjord (under sommaren, vill ha den bästa!)
- Magplatta (under sommaren, tror att det får bli en lös från Dyon)
- Förbygel + Ifylld martingal från Dyon (under sommaren)
- 3 delat eggbett i mässing (nästa gång jag besöker hästshop)
- Lite nya schabrak, har bara "Amerikanska" hopp. (pö om pö)
- Lite borstar och annat kraffs, behöver man alltid! ;)

Senast ändrad:

* Namn: Atle
* Stam/ras: Korsning (tror haflinger/islänning) Mamman haflinger, blev importerad och hade bebis i magen, fader då okänd.
* Mankhöjd: ca 140
* Kort sammanfattning: Mycket hanterad, har under senare halvåret börjat tömmköra honom, har nu så småningsom börjat rida han. Vi har skrittat och travat. Allt flyter på bra så snart kommer galoppen.
Är inplanerat att inom kort sätta rockarden på han.

30882325.jpg

Shoppinglista? Njae.. en Eric Le Tixerant-gjord till 8-åringen med lätt sadeltvång är det enda jag gärna skulle införskaffa.

Köpte ett par eurostarbrallor till halva priset för några veckor sedan. Inte så dumt eftersom jag bara kan rida i eurostar och pikeur. Och linimentschampo, en snyggare dressyrpisk att ha när jag visar för hand på 3-års och lite annat smått och gott.

Jamen jag är shopping galen så det är kul o se vad andra shoppar till sina små som börjar bli stora! :D

Vad är det för en gjord? :)

Dom brukar ha ganska mycket kul! :laugh:

Vi hittade ett underbart flugset till pollan där förra året, hon hatar flugor (och alla andra dumma flygfän) och detta täcke + mask gör att hon kan röra sig fritt och rulla bäst hon vill, men hon slipper rinnade ögon och kli på baken! :love:

(Hon har inte exem eller liknande, lite mer som Prinsessan på ärten, väldigt känslig)

okej jo jag vet det är kanon samt såp är det oftast till bra pris oxå.
Händer ju att de har märkes saker med om det nu är det man är intresserad av:)
KOmmer säkert bli något iallafall:)

Specialgjord som är utformad för hästar som får obehag av vanliga gjordar. Det ser ut som en liten magplatta som är helt gjord av resår och upphöjd i partier så hela plattan inte ligger emot hästen. Kostar någonstans runt 2000:- om man har tur så får bli efter sommaren.

* Namn; Robinho
* Stam/ras: SWB e. Ronaldinho H-Common Grounds**-Persian Bold**
* Mankhöjd: 166,5 på treårs.
* Kort sammanfattning: Visad på treårs med poängen 888768-99, riden i alla gångarter.

Jag är glad om det kommit något gräs till midsommar :p

Ariel
e. Hugo 179 u. Andra 3327 - Knast Halsnaes 173 - Sindarve Tulling 143.
Nyss mätt till 141 cm, hoppas hon inte växer mer. :crazy:
Insutten, rids regelbundet (2-3 dagar) i skritt och trav, ökar på tiden successivt och vi är nu uppe i 35 min. Satsar mot premieringen i slutet av juli.

30880691.jpg

30880697.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
376
Senast: Lavinia
·
Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 624
Senast: QueenLilith
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 418
Senast: Ragdoll
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 296
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka