De som vet anser har så pass milda ryggproblem att man fortsätter träna brukar gå att med riktad träning öka koordination och minska klumpigheten även avsuttet/fritt i hage etc. Det kan vara smart att ta tag i sån träning för att slippa en massa trauma-skador i hage etc pga att nervsystemet blir lite hindrat pga ryggen.
Precis! Vet. nämnde mycket longering och tömkörning rund och låg. Han föreslog longering med pessoasele men jag är kluven till den. Jag får nog ragga till mig fler tömkörningslektioner hos
@Amanda_F och komma igång ordentligt med det om det vill sig väl i höst.
Klinikens ET kommer att vara med vid träningsupplägg vilket känns bra. Hon har kollat igenom C i samband med båda utredningarna.
Ryggen är dock sekundärt prioriterad eftersom hon i dagsläget är en grad halt i frambenet.
Jag håller er uppdaterade!
@sassiball @sorbifolia
Vet. Gissde på det direkt efter att bara ha klämt och känt på henne.
Han baserar diagnosen på detta:
Tidigare historik med mycket diffusa svullnader.
Hon har en galla vid karpaltunneln hf. vilket tydligen är ett vanligt tecken på problem.
Några av ådrorna/venerna på benet är förstorade om man jämför med andra benet.
Hon reagerar mycket kraftigt vid provocerande av karpaltunneln vid ett sådant böjprov.
Hon springer rent när karpaltunneln är bedövad, och tillåter då även böjprovet u.a.
Jag har ingen tidigare erfarenhet av detta alla. Så jag tar gärna emot tips och tankar om både KS och karpaltunnelsyndrom.