Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det var en hel del det där... jag hoppas ni kommer fram till en lösning som är rimlig för alla inblandade. Jag har ju lite liknande situation och känner mig också rätt less.Update, mest för att jag behöver skriva av mig och fästa allt i minnet.
Var på en helt ny klinik i morse, hos en ny veterinär.
Vi började med att utreda höger fram eftersom det är där det spökat nu senast.
4h senare har vi nu konstaterat:
- En hälta i h.f.
- Karpaltunnelsproblematik
- Lätt artros h.f. knä
- Överansträngning av gaffelbandet
- Överansträngning av kotsenskidan/kotsenbenet.
- Ömhet/spänning i ländryggens fascia v.sida.
Även denna veterinär nämner hennes avvikande rörelsemönster och tror att det sättet hon roterar h.f. helt enkelt stressar alla ligament på detta sättet. Att allt vi hittat idag beror på den rotation som benets utsätts för är mycket sannolikt.
Vi skall tillbaka imorgon för u.l. och därefter få någon form av behandlings/rehab-plan. Jag har bestämt mig för att inte tänka mer på detta idag.
@Gabby_Ossi läste att Bruce var skadad och aldrig kan tävla mer. Vad har hänt?
På torsdag åker jag och Barb söderut igen! I helgen ska vi tävla mot @Amanda_F i Gripens MsvC-cup ! Barb har fått ta det ganska lugnt efter Norrköping och mest lallat i skogen. Igår red vi ett pass för @Mirtai och det var väl inte min ljusaste stund. Blev lite arg på min lilla ponny som mest tyckte att hon inte behövde göra så mycket alls. Men sen, sen så travade hon nåt helt otroligt och fick ett flyt i skolorna som jag aldrig haft förr. Tisdag, onsdag ska hon bara få gå i skogen igen och lite lätt lösgörande på nån äng.
Ska bli väldigt intressant hur stockholmsdomarna kommer döma oss. Åker verkligen ner helt förutsättningslöst vilket är en rätt skön känsla . Ligger vi risigt på det inför sista dagen blir det ingen tredje start, då åker jag hem och kan hämta nya hästen istället .
Du har två jättebra domare. Gillar att rida för båda. (Gripen är dock inte Stockholm utan tillhör Strängnäs som ligger i Sörmland. )På torsdag åker jag och Barb söderut igen! I helgen ska vi tävla mot @Amanda_F i Gripens MsvC-cup ! Barb har fått ta det ganska lugnt efter Norrköping och mest lallat i skogen. Igår red vi ett pass för @Mirtai och det var väl inte min ljusaste stund. Blev lite arg på min lilla ponny som mest tyckte att hon inte behövde göra så mycket alls. Men sen, sen så travade hon nåt helt otroligt och fick ett flyt i skolorna som jag aldrig haft förr. Tisdag, onsdag ska hon bara få gå i skogen igen och lite lätt lösgörande på nån äng.
Ska bli väldigt intressant hur stockholmsdomarna kommer döma oss. Åker verkligen ner helt förutsättningslöst vilket är en rätt skön känsla . Ligger vi risigt på det inför sista dagen blir det ingen tredje start, då åker jag hem och kan hämta nya hästen istället .
Jag har bara ridit för den ena vad jag kan hitta bland gamla protokoll men han har gett mig den finaste kommentaren jag fått på ett protokoll. Den andra ska vi ha två dagar. Hade gärna sett att det var tre olika domare, om jag fått välja.Du har två jättebra domare. Gillar att rida för båda. (Gripen är dock inte Stockholm utan tillhör Strängnäs som ligger i Sörmland. )
Jag har både ridit och skrivit för den andra. Hon gillar god ridning och blir nästan sur på ryttare som är instabila och flaxar med händerna. Vet inte riktigt vad hon gillar för typ av häst. Har fått från 58%-71% i msvB för henne. Jag brukar iaf bli glad när jag ser att hon dömer och vet att om jag gör bra ifrån mig får jag bra %.Jag har bara ridit för den ena vad jag kan hitta bland gamla protokoll men han har gett mig den finaste kommentaren jag fått på ett protokoll. Den andra ska vi ha två dagar. Hade gärna sett att det var tre olika domare, om jag fått välja.
Jag har både ridit och skrivit för den andra. Hon gillar god ridning och blir nästan sur på ryttare som är instabila och flaxar med händerna. Vet inte riktigt vad hon gillar för typ av häst. Har fått från 58%-71% i msvB för henne. Jag brukar iaf bli glad när jag ser att hon dömer och vet att om jag gör bra ifrån mig får jag bra %.
Det där är inga stockholmsdomare någon av dem.På torsdag åker jag och Barb söderut igen! I helgen ska vi tävla mot @Amanda_F i Gripens MsvC-cup ! Barb har fått ta det ganska lugnt efter Norrköping och mest lallat i skogen. Igår red vi ett pass för @Mirtai och det var väl inte min ljusaste stund. Blev lite arg på min lilla ponny som mest tyckte att hon inte behövde göra så mycket alls. Men sen, sen så travade hon nåt helt otroligt och fick ett flyt i skolorna som jag aldrig haft förr. Tisdag, onsdag ska hon bara få gå i skogen igen och lite lätt lösgörande på nån äng.