Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Som en del av er redan sett på FB så var olyckan framme igår och Divan galopperar nu på de gröna ängarna
Var i stallet igår kväll, anmälde till årets första tävlingar (kom med också), och skulle motionera henne. Hade tänkt tömköra men såg att lilla ridhuset var helt tomt så valde att löslongera lite istället så hon skulle få bralla och rulla lite osv det de inte kan göra i hagen just nu.
Hon var lite busig 2 varv sådär med lite pip och bock. Sen jobbade jag henne i vänster varv med övergångar på röstkommando trav/galopp och sen bytte vi till höger och gjorde samma sak och sen skulle vi byta igen och när hon vänder så smäller det till och hästen hoppar på 3 ben. Visste i samma sekund som jag såg det att det var kört.
Tog bort henne 1,5tim senare på stallplan.
Jag tror jag dör. Vad ska jag göra nu?
Så ofattbart.
Tack alla fina vänner
Är såklart helt förkrossad och i chock.
Förutom att mista sin bästa vän så är det alla drömmar och hopp som försvinner. Vi var ju så nära vårt mål at man nästan kunde ta på det. I fredags testade jag att rida in på diagonalen och göra halvpiruett tillbaks och hon fattade så fint vad hon skulle göra och idag har jag ingen Divan mer
Veterinären var dessutom helt jävla dum i huvudet. Ska berätta hela storyn i veckan när jag orkar.
Heddan fick en kolikkänning efter att jag ridit. Hon brukar alltid vilja dricka efter att jag ridit men denna gång hade jag glömt att fylla hinkarna. Hon har vattenkopp men föredrar hink. Hon kom in o började äta direkt. Jag höll på att packa hö när jag plötsligt hörde att hon la sig ner. Flemade o tittade på magen. Man blir ju helt kall inombords. Longerade några vändor i samråd med veterinär. Sen släppte det på henne också efter några timmar. Jag tror att det hängde ihop med att hon inte drack efter motion.Har haft hjärtat i halsgropen under eftermiddagen då Barb haft en kolikkänning. Gav henne lunch när jag skulle rida Burb, hon stod och åt när jag gick till ridhuset och när jag kom tillbaka ca 45 minuter senare var lunchen lämnad och jag kunde inte se henne i hagen. Fick fullständig panik och trodde hon rymt, kastade av Burb grejerna i stallet och for ut. Hittade henne liggandes i ett hörn av hagen och hon var tydligt påverkad. Fick in henne i stallet och hon bet mot magen. Promenerade i trekvart och longerade tio minuter i ridhuset sen verkade hon vara mer sig själv och började leta mat igen. Ingen aning om vart detta kom ifrån .
Heddan fick en kolikkänning efter att jag ridit. Hon brukar alltid vilja dricka efter att jag ridit men denna gång hade jag glömt att fylla hinkarna. Hon har vattenkopp men föredrar hink. Hon kom in o började äta direkt. Jag höll på att packa hö när jag plötsligt hörde att hon la sig ner. Flemade o tittade på magen. Man blir ju helt kall inombords. Longerade några vändor i samråd med veterinär. Sen släppte det på henne också efter några timmar. Jag tror att det hängde ihop med att hon inte drack efter motion.
Är ju så svårt att avgöra men det är det enda jag kan se var annorlunda. Nu är de där hinkarna alltid påfyllda o peppar peppar har det inte hänt igen hittills iaf.
Hoppas att det bara var en engångs grej för er!