Vi har träningshelg för PF.
Red pass 1 idag. Dålig uppladdning då jag bara ridit igår på hela veckan, medryttaren har ridit för jag har haft så mycket på jobbet.
För 1,5 vecka sen tog jag hjälp av en av mina bästa kompisar och dissekerade bytesproblematiken. Guld värt att han en vän man kan bolla med.
I allafall så slutade det med att vi kom fram till att jag känner min häst bäst och jag vet i magen vad som funkar och inte funkar. Sagt och gjort. Berättade för tränare SB förförra onsdagen om min teori och hon sa kör!! Testade och hästen bytte det bästa hon gjort sen jag började för 1,5-2 år sen.
Sen red jag för MÅ i söndags och berättade teorin för honom och han sa också kör! Bytte bra igen så idag berättade jag för PF och hon sa: låter väldigt märkligt men kör
Återigen bytte hon helt okej. P sa att det iallafall 5,5 på tävling hahaha det är fortfarande ett hopp med kruppan men inte så våldsamt. Hurra!
Efter denna uppsats är ni säkert sjuuuukt nyfikna på min teori
Det går iallafall ut på att problemet är inte att hon inte är framme för skänkeln och inte heller är problemet att hon inte är undan skänkeln.
Hon tycker inte om att korsa benen för hon tycker inte om att hamna ur balans. Att då flytta henne undan skänkeln innan bytet ger mig 3 huvudproblem 1. hon blir sur 2. jag blir klämmig 3. hon gör något hon tycker är svårt följt av något hon tycker är ännu svårare.
Såååå lösningen är nu att galoppera på fyrkanten i rättvänd galopp. Hitta en grym galopp där hon ligger som på en räls, inte gå iväg, uppe med manken och sen byt till förvänd!
Funkar som sagt inte 100% men det är så sjukt mycket bättre på 3 försök att tränarna är chockade
P mumlade idag: vilken häst byter från rättvänd till förvänd på spåret vid väggen hahahaha
Men det är ju kul att ha tvärtom hästen
Imorgon blir det bara travjobb och fortsättning på halva steg. Då blir det förhoppningsvis film också.