Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Förstår dig, har varit där självJag är hopplöst förälskad, vet inte riktigt hur det gick till?
Har ju missat att uppdatera om hur det gick på clinicen! Som ni kanske kommer ihåg så tänkte jag få träna på lite grundläggande hantering, och mitt "problem" som jag uppgav vid anmälan var att få Skrullan att stå still vid uppstigning.
Min hopptränare, som höll i clinicen, tyckte däremot INTE att vi skulle träna på detta, utan han tyckte att jag snarare behövde hjälp med hoppningen. Så då blev det istället till att jag fick träna på att hoppa bana, samt att EH fick rida Skrullan några rundor. Han kom med några bra tipps ang. min sitts och hur jag borde träna, lite lydnadsövningar från marken som jag kunde göra innan jag klev upp och lite mer lydnad i form av temporeglering innan jag började hoppa. Fick även tipps om att rida med bara en hand på tyglarna, som jag kommer ihåg någon pratat om tidigare i tråden.
Den senaste månaden har det i det stora och hela kännts som att det börjar lossna/gå åt rätt håll igen i hoppningen, såpass att jag nu skulle vilja försöka tävla igen snart. Precis lagom till sommarens tävlingsuppehåll, haha.... Men har iaf planerat in en Pay & jump om någon vecka, så vi får känna av formen innan jag tar semester.
Hur gör ni med era hästar under sommaren, ska de vila eller hållas i gång? Mina har gått på bete sedan början på juni men tränas normalt. Skrullan ska dock få vara helt ledig i minst två veckor, medans 02-an har vilat så mkt pga skador så jag hoppast hitta någon som kan hålla igång henne medans jag åker bort.
Happ. Åb gick inte bra. Det kvarstår hälta vf. Bättre (gladare häst) efter låg bedövning men bp-reaktion bestod. Ca en halv grad. Veterinär vill skick hem för igångsättning, jag sa nej. Så efter lite diskussion så kommer jag boka tid på Mälarkliniken eftersom bästa gissningen nu är en ligamentskada i hoven, men här har de dels inte tillräckligt bra ul eller nån som är tillräckligt bra på att läsa av det. Eventuellt kommer det dessutom krävas en MR. Känns skit. Om jag kan få tillräckligt snabb till på MK och diagnosen kräver en massa vila blir det betäckning.
Vad tråkigt när det gick så bra? Och vill du verkligen ha ett föl? Jag menar, även om hon ska vila 6 månader eller skrittas så är hon ju bra sen o då kan du rida igång. Ska hon gå med föl tar det ju betydligt längre tid. Sen tänker jag att om det är en ligamentskada, är det så bra att hon blir tyngre då?Happ. Åb gick inte bra. Det kvarstår hälta vf. Bättre (gladare häst) efter låg bedövning men bp-reaktion bestod. Ca en halv grad. Veterinär vill skick hem för igångsättning, jag sa nej. Så efter lite diskussion så kommer jag boka tid på Mälarkliniken eftersom bästa gissningen nu är en ligamentskada i hoven, men här har de dels inte tillräckligt bra ul eller nån som är tillräckligt bra på att läsa av det. Eventuellt kommer det dessutom krävas en MR. Känns skit. Om jag kan få tillräckligt snabb till på MK och diagnosen kräver en massa vila blir det betäckning.
Happ. Åb gick inte bra. Det kvarstår hälta vf. Bättre (gladare häst) efter låg bedövning men bp-reaktion bestod. Ca en halv grad. Veterinär vill skick hem för igångsättning, jag sa nej. Så efter lite diskussion så kommer jag boka tid på Mälarkliniken eftersom bästa gissningen nu är en ligamentskada i hoven, men här har de dels inte tillräckligt bra ul eller nån som är tillräckligt bra på att läsa av det. Eventuellt kommer det dessutom krävas en MR. Känns skit. Om jag kan få tillräckligt snabb till på MK och diagnosen kräver en massa vila blir det betäckning.