Följer tråden men har inte skrivit på ett tag, vi har haft en liten svacka som inträffade precis samstundes med fälttävlansträningarna i påsken, som jag sett fram emot i flera månader. Blev rejält deppig då det verkade slå fullkomligt slint i skallen på Skrullan på träningen, hon höll på o stegra, slänga sig runt, sticka och bocka.
Såhär i efterhand blev nog hela settingen lite för stressig för henne, med en stor grupp hästar som galopperade fram och tillbaks åt olika håll i skogen. Och högbrunstig på samma tid hjälpte inte direkt...
Stressen höll i sig på nästa hoppträning hemma, men som tur var kom hopptränaren med några tips som hjälpte rätt bra. Så nu börjar ting gå åt rätt håll igen.
Vi har även testat en ny dressyrtränare, då min vanliga som jag ridit för i 18 år(!) inte har tid med att ha fasta träningar mer. Den nya är rätt dyr (650 kr/30 min), men kommer endast varannan vecka, så det får gå om jag bara får plats på träningarna.
Kan även bidraga med en liten film för en gångs skull, vet inte om någon kommer ihåg vår förra dressyrfilm, men det går framåt och nu börjar hon bli riktig rolig att rida dressyr på.
(Jag rider lite i undertempo på filmen pga. att Skrullan ska lära sig att sakta ner/vänta, det har inte varit "hennes grej" innan...)