@Novali01 @tuaphua Ja det är helt klart lättare att ta katapulten när man sitter framåt men min hjärna har tagit över hela min kropp och skriker : akta dig så du inte flyger över halsen
Plus att folk runt i kring hela tiden tjatar om att jag måste sätta mig på bakbenen och ha henne mer framför mig och då känns det bättre när jag lutar mig bakåt skulle jag tro
Tog ju 1,5 år att lära hästen enkla byten för att hon trodde hon skulle ramla men nu går det fin fint så jag hoppas hon accepterar detta med balansen i bytena snart hon med.
Sanningen är ju att hon kommer troligtvis aldrig bli en häst som kan byta bra ur fisgalopp utan jag måste ha henne kortare och kvickare än vad de flesta behöver men tänker att det kommer gynna mig senare då hon kommer vara van att vara mer samlad så det är bara att fortsätta öva.
Haha.. Fördelen med att ridit bockande stegringsmaskiner är att man inte blir så brydd över en kospark.
Jag tror inte en så rutinerad ryttare som du löper risk att åka av för kosparkar med litet hopp.
Ni får programmera om er ihop du och Divan.
"Vi ska inte ramla, vi ska inte ramla"
Min har eg lätt för att byta. Han måste bara klara av att vara utanför sin komfortzon. Och hans mentala är ju hans stora akilleshäl i det här jobbet.
Med Divan har det ju gått jättemycket framåt sen hon börjat lära sig rubba sin balans och tex göra sidvärts etc. Ni kommer lösa det här med.