Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alltså vilken liten råtta hon är! "Vadå??? Gå fram för skänkel? Moi?? Tja, en liten stund kan jag dansa fram men AAAAJJJJ! BYTE???? Sen NÄR kan jag BYTEN????"
Barb har hoppat PnJ med Maja idag och gjorde en fin nollrunda i 70 cm. Ska försöka peta in lite hopptävlingar i planeringen framöver också .
@fio Med connemarorna verkar de kunna lite alltmöjligt haha. Barb är e Juno Rory och han tävlades enbart i dressyr och vann en hel massa SM med både Jeanna Högberg och Emelie Brolin (var det väl). Sen är det Carnaby Patrick Hooligan därefter som jag ärligt talat inte alls vet vad han gett. Janus i tredjeled har gett en del hoppning bla godkända hingsten Castle Verdi som är alldeles underbar. Barbs lillebror Juno som jag hade innan hoppade 9-9 på sitt treårstest och Burb hoppar riktigt bra hon med. Så tja, egentligen är dom nog hoppeponnier . Kan erkänna att Burban har gjort mig superpepp att börja hoppa mer för hon är så himla enkel att rida på hinder och tittar inte. Då är det superkul att hoppa!
Från hoppträningen i fredags med Maja och Barb
https://www.instagram.com/p/BTKAPNhAmjO/?taken-by=mysdressyr
Tror inte det framgick. Men det handlade om att jag skulle hamna mer på det sittbenet med en längre vänstersida (kryper ihop där och viker mig). Jag fick lyfta högerknät och jobba med att trampa ner på vänster sida. Sen fick jag flytta runt lite i sluta, både förvänd och vanlig och se till att få honom yttertygeln. Jag fick också jobba på att få honom kvickare för skänkeln, ffa höger som han låste sig på i lördags. Han har varit så långsam i det benet att han nästan är fyrtaktig i galoppen ibland. Men nu verkar det ha släppt och han börjar komma igenom bättre.@Amanda_F Jag har kass ljud på min dator men skulle verkligen vilja veta vad du fick göra för övningar för att få med dig vänster bak? Han släpar ju verkligen det efter sig...
Tror inte det framgick. Men det handlade om att jag skulle hamna mer på det sittbenet med en längre vänstersida (kryper ihop där och viker mig). Jag fick lyfta högerknät och jobba med att trampa ner på vänster sida. Sen fick jag flytta runt lite i sluta, både förvänd och vanlig och se till att få honom yttertygeln. Jag fick också jobba på att få honom kvickare för skänkeln, ffa höger som han låste sig på i lördags. Han har varit så långsam i det benet att han nästan är fyrtaktig i galoppen ibland. Men nu verkar det ha släppt och han börjar komma igenom bättre.
Hade veterinären för två veckor sedan för att kolla på det där vänsterbenet men det var enligt honom (veterinären) beroende på högerbenet och där blev han behandlad i rumpmuskeln. Det var dock väldigt tydligt igår att blistringen, som veterinären fixade vid samma tillfälle tagit först igår. Så då var han mycket bättre igår än i lördags.
Det gör jag jättemkt faktiskt. En del avsuttet också, och i svag lutning uppåt. Jag gillar ryggningar, de är ju både samlande och lösgörande. Och diagonala.Vad händer om du ryggar honom längre sträckor på tygeln med långa kliv regelbundet under passet?
Jag tror du skulle få en mer liksidig häst som får in bakkärran lite mer.
Ser de ut så där och har de problemen får man nog tänka lite alternativt för att få dem självbäriga och slippa behandling och ev problem, tänker jag.
Det gör jag jättemkt faktiskt. En del avsuttet också, och i svag lutning uppåt. Jag gillar ryggningar, de är ju både samlande och lösgörande. Och diagonala.