Det är det fina med Skrullan, hon vill åtminstonde alltid fram! Min 02-a däremot är lat/olydig/dåligt utbildat eller vad man nu vill kalla det. Mkt roligare att rida en häst som tänker framåt - även om det ibland kan bli lite väl mkt...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Klart du gör så gott du kan!! Det gör vi alla men ibland kan man behöva lite extra hjälp av sin häst, dvs att den är med dig o lyssnar på de signaler vi ger. Menar inte att "skylla" på vare sig häst eller ryttare men vissa individer har också en tendens att gå in i sig själva istället o då stänga av ryttaren. En sån häst måste ju riktigt framför hjälperna på träning, alltid, för att sen kanske iaf efter halva framridningen börja lyssna på sin ryttare på tävling. Och det var det jag menade, det är ju rätt frustrerande som ryttare att anstränga sig som hejsan men hästen fladdrar bort i både knopp o kropp..... Jag vet ju hur mycket slit det ligger bakom dina starter @sommarminne, önskar dig en mental starkare bindning med Knatte så ni hamnar mer på samma sida även på tävling. Känner ju exakt igen mig o min häst i det jag ser på din video så jag menade verkligen inte att du red dåligt!@Jfrelin Hajar tanken men jag personligen har svårt att skylla de på hästen. Håller med @Amanda_F där och första starten är alltid jobbig för mig och med världens prestationsångest så känns de ruttet att ge Knatte någon skuld i det hela. Jag rider helt enkelt för dåligt för att få min känsliga häst framför hjälperna i årets första start när jag har prestationsångest. Och så kan de va. Jag gör så gott jag kan
Ja han är till salu. Väldigt sugen själv....