@Charlotte1975 Stort grattis till fölis o det är väl perfekt läge att köpa en fölis för dig som är lagom klar sen när din andra ska pensionera sig lite! Sen vill vi andra också se föl-gnäggfilmen så länka här nu då....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Byte telefon i går så har inte kvar den filmen. Men ska fixa den från datorn senare. Bjuder på denna sötchock så länge.
Byte telefon i går så har inte kvar den filmen. Men ska fixa den från datorn senare. Bjuder på denna sötchock så länge.
Elle har varit lite dålig med feber och svårt att kissa. När hon får röra på sig tömmer hon sig. Därav longeringen. Hon är spolad och får antibiotika. Tyckte hon va mkt piggare i dag. Fölis hänger med fint på longeringen.
Tack för "tipset", ska föra de vidare. Vad gjorde ni med Ariel?Har hon tömningssvårigheter kan det vara en nervskada, som Ariel fick. Har veterinären kunskap om det? Jag rådfrågade 5-6 olika som bara sa "avvakta" och på så vis blev det värre än nödvändigt.
Tack för "tipset", ska föra de vidare. Vad gjorde ni med Ariel?
Ja han är helt underbar. Egentligen vill jag ju inte ha ett föl(läs unghäst igen) Annars hade jag ju tagit ett själv. Men visst blir man sugen. Bearbetar hemma och de går sådär.... Om allt går bra betäcks hon igen i år, och tror eventuellt att de blir samma hingst.@Charlotte1975 Fölisen är ljuvlig ! Håller verkligen med @Novali01 att den rör sig riktigt fint och hade säkert passat dig ypperligt . Om du inte köper denna får du göra en likadan ! Ska hon betäckas om i år eller hur ser planen ut för henne?
Jag har en plätt lätt lösning på ditt problem. Nästa år sätter du målet vid 80% i MSV B, vilket nog kanske kan bli liiiiite svårt att nå o då behöver du bara hantera din besvikelse över att målet inte nåddes. Och det var du ju bra på.Jag har hamnat i samma lite konstiga läge som i höstas. Jag har nått säsongens mål (att rida MsvC på 65%) och då är det som om luften går ur mig. Har tre starter till planerade framöver och de ska genomföras och sen blir det sommaruppehåll för Barb och mig på banorna Det är så märkligt. Jag hanterar att det går dåligt så himla mycket bättre än att det går bra. Känner att det låser sig i prestationsångest att jag inte kommer nå upp till samma poäng igen utan det var ett one-hit-wonder. Så en sommar där vi tränar vidare och hon får hoppa lite mer med Maja kommer säkert bli toppen!
Jag har hamnat i samma lite konstiga läge som i höstas. Jag har nått säsongens mål (att rida MsvC på 65%) och då är det som om luften går ur mig. Har tre starter till planerade framöver och de ska genomföras och sen blir det sommaruppehåll för Barb och mig på banorna Det är så märkligt. Jag hanterar att det går dåligt så himla mycket bättre än att det går bra. Känner att det låser sig i prestationsångest att jag inte kommer nå upp till samma poäng igen utan det var ett one-hit-wonder. Så en sommar där vi tränar vidare och hon får hoppa lite mer med Maja kommer säkert bli toppen!
Däremot är jag superpepp med Burb ! Hon känns väldigt stadig och trevlig att rida nu. Så eftersom jag ska starta i ottan med Barb på lördag hinner jag hem och starta Burb på vår egen PnJ. 70 cm ska vi segla över . Med berått mod anmälde jag till en PnR på nationaldagen också, LB1. Tänkte egentligen åka till Strömsholm då och kolla SM-finaler, men detta är en bra och pedagogisk tävlingsplats plus att en får en EM-rosett . Jag ääääälskar rosetter och denna är så fin !