Hon blir helt klart bättre ju mer jag tävlar. Var ju inte riktigt planerat att vi skulle starta 18/4 och sen nu.... Det är för långt emellan. När jag red här förra våren på utebanan tittade hon inte alls men då hade jag startat där 2 ggr innan då framridning var ute. När vi sen kom tillbaks i augusti så hade de ställt fram staketen och då tittade hon. I ridhus tittar hon mycket sällan så måste helt klart tävla mer ute och få henne undan höger skänkel.
Det sjuka är när du rider henne så har hon så sjukt bra ridbarhet och arbetsmoralen är kanon men så fort hon blir ofokuserad eller sur är det som bortblåst. Hon måste bli mycket mycket lydigare. 2 GP ryttare har ju ändå ridit henne och säger att ridbarheten är så hög och att hon är så arbetsam men de är ju så mycket snabbare än mig så då hinner hon inte hitta på grejer men nej det är verkligen ingen nybörjarhäst, eller alltså hon kastar ju inte av någon och går snällt i form.
Jag förstår precis känslan!
Min svarta som jag rider är precis lika som din (fast inte lika fin). När hon går och är med en är hon magisk! Det finns inga stopp och man kan göra precis vad som helst! Av alla fina hästar jag ridit är hon en av de som ger bäst känsla!
Men... Så är det de där dagarna som är sur och inte vill och det knappt går att trava rakt fram utan sursparkar. Samma med galoppfattningar, en dålig dag är det grisnitar och kosparkar. Jag har gett upp att tävla eftersom hon mest surar ihop på banan.