Red träning idag. Min häst kändes ungefär lika tråkig som igår inledningsvis, men jag försökte tänka på ramen och att vara kvick i min hjälpgivning vilket jag präntade in från gårdagens filmtittande från tyska tränarens instruktioner. Jag tyckte att det fungerade rätt bra.
Sen kom instruktören som jag skulle rida för denna gång, den som jag har som tilltänkt veckotränare. Hen tyckte att min häst var för låg i nacken och för kort i halsen, så där har hen och tyska tränaren olika tänk. Det blir lite besvärligt för mig att förhålla mig till den här mer öppna och fria formen när jag tycker det andra systemet fungerar så bra. Men detta fungerar ju också, och passar mig bra, problemet är att det inte blivit nån kontinuitet i det och då klarar jag inte att hålla mig till det på egen hand. Vilket jag även sa i slutet av träningen, att jag måste få hålla mig till något och köra på det. Det går inte att byta stil varje träning och träna så sällan som jag gör. Det blir fanimig bara kortslutning i slutändan. Jag behöver hålla en linje... Nu är min förhoppning att detta ska bli av varje vecka, att inga sjukdomar och skador ska komma emellan som gjort hittills både hos folk och fä.
Jag bad om att få hjälp med programridning, vilket jag tycker att jag fick bra. Många tips och tankar jag ska hålla i huvudet, känner att jag behöver en vecka till minst till att bryta isär programmen i delar och sätta ihop. Men det hinns ju inte. Imorgon måste det dessutom bli att rida ut, min häst känns loj och trött på ett sätt jag känner igen dvs vi har varit för mkt på banan och hon har tröttnat på det. Det brukar göra susen med lite uteridning i det här läget, så imorgon blir det nog en runda ute och sedan en snutt på hoppbanan bara för att checka av. På fredag lugnare pass på banan och sen tävla lör-sön.
Var besviken över min dåliga ridning i programmet, men det är väl som det är. Svårt att både rida och komma ihåg programmet så är väl bara att ägna detta år till att lära sig rida program och hålla kravnivån därefter. Känner mig fö rätt obalanserad i livet överlag. Är så trött på att aldrig få känna nån lättsamhet i något jag företar mig. Bara ett evigt slit med allt