@stjarnfrugt Jag kan kanske prova i morgon!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@snow Haha, jag blir så generad när folk kommer ihåg mig från BSF. Räknade kallt med att det skulle vara glömt fort. Finns ju så mycket dokusåpor.
Hihi! Alla deltagare minns man ju inte, men du fastnade av någon anledning (och då en bra sådan och inte för att du gjorde bort dig - alltid något! ).
För mig går det väl fortfarande lite sisådär. Både igår och idag har jag först longerat pålle över bommar och därefter suttit upp och ridit en sväng i skogen. Min sambo har varit med för jag vågar faktiskt inte rida själv just nu OM något skulle hända. Igår gjorde han något "kast" framför bommarna men idag var han uppenbart helt med på noterna och skötte sig fint. Igår skrittade vi endast i skogen och det gick bra, men idag satt jag upp på ridbanan och tänkte att jag bara skulle trava lite i låg, avspänd form. Jo tjena, jag satt upp och pålle kändes spänd och opåverkbar. Han går inte fram för skänkeln och gjorde nåt litet kast åt sidan, dock något jag fick stopp på nästan direkt. Jag antar att det är nu man borde kicka på och hålla i sig, men jag fixar inte det . Red en liten krumelur i skritt och kände hur ovillig han var (lägger jag till skänken så drar han upp huvudet och visar tydligt - "jag vill inte"). Satt av, longerade över en sockerbit några varv istället (väldigt duktig häst), och sedan red vi samma sväng i skogen som igår. I skogen känns han mycket bättre - jag kickade på och red lite skritt-trav övergångar samt framdelsvändningar. Det gick bra och han gjorde inga protester.
Jag vet inte riktigt hur jag ska fortsätta.... Jag funderar på att rida en längre skogstur imorgon och försöka påverka honom lydnadsmässigt ute istället för på ridbanan där han uppenbarligen gärna tar till flykten. Tyvärr har vi inte så jättebra ridvägar, inga långa galoppsträckor t.ex., så möjligheterna för vad jag kan göra i skogen är lite begränsade. På onsdag ska jag rida med en stallkompis för att se hur han reagerar när han har sällskap av en annan häst. Jag känner lite grann att om han slänger av mig eller någon annan igen så ger jag upp och ger honom semester tills han åker hem - jag vet i dagsläget ingen som kan pressa honom och sitta kvar, och att han fortsätter kasta av folk känns kontraproduktivt ur alla avseenden. Förstår verkligen inte vad som hänt med min glada, fina häst .