-04'ornas tråd Edition 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: -04'ornas tråd Edition 8

*kl*

Suck, måste vara världens sämsta hästägare.. Var superpepp på att tömköra efter att ha läst en tråd här på Buke, och skulle öva liite öppna/sidvärts. Men Akilles var på sitt allra suraste och envisaste och bara protesterade och stegrade. Såg ut som en arg kanin. Tog läääänge innan han gav med sig så pass att han kunde tvära åt båda hållen. Känner mig otroligt opedagogisk, men ville heller inte ge med mig.. :(

Tömkörning är inte lätt. Bättre att ta hjälp av någon duktig på det området. Det ska jag göra. Eller måste göra för jag har chop chop sålt min sadel idag.:D

Här är lite filmer jag snott från Navajo, (vet ej om hon heter så på buke). Garva inte ihjäl er. Ella går normalt i vatten o klafs men med mycket griller i skallen och bus så kan det se ut så här...

(Ella är den som inte vill i)
http://www.youtube.com/watch?v=WwNf42Fp9wM

Den här filmen kallar jag för Boink...
http://www.youtube.com/watch?v=k56eeKvwbHE

HAHAHA

TACK!
Jag ska jobba hela helgen, dina filmer gjorde det helt plötsligt mycket roligare :rofl:

Hahaha! Jag dööör :rofl:
Min stackars mage som lider efter ett pass Core gör ännu ondare nu!
Den andra filmen var bäst!! :D "boinkboink"

Mera film :banana:

Nämen där är ni ju!;)
Välkommen till tråden!

Ser fram emot mer bilder & info på sön..:laugh:

*Till tråden*
Idag kommer hovslagaren till VR - han drog av sig en sko häromdagen, så har inte kunnat rida. men denna gång satt alla skorna förvånansvärt länge, och de ser fortfarande hela & fina ut..:)

Jo, lustigt nog så hade jag faktiskt mailat tömkörningstränaren tidigare under dagen igår. Akilles går så jääääkla bra på töm så länge vi är i "hans komfortzon", smo travarbetet igår gick hur bra som helst. Men han gillar icket att pressas till nya höjder. Moffa-Briars humör som speglas?

Hähä, det där känner man igen! :D Vatten är ju läskigt. När jag jobbade på ridskola och red ut med en kollega på två rs-hästar så skulle vi igenom en grund pöl.. Hon red fram och tillbaka med sin häst, men min var fastfrusen! Och så vet man ju, att det kommer sånadär jätteskutt när det väl släpper.

Tack för att du bjuder på dig själv :rofl::rofl:

Idag gjorde calle sin 4.e felfria 120runda på raken.. duuuuktig pojke.
Nu ska han få skritta en vecka tror jag o ta igen både kropp och huvud.
Sen blir de träning inför Flyinge :)

Kul att man kan roa någon.:D

Efter det här vattenhindret så lade jag av. Dels är jag halvvägs in i min graviditet och dels var det första terrängträningen för Ella så jag tyckte att lite stockar, upp- o nedhopp och vatten räckte. Ella blev ju så till sig i trasorna och ville rejsa järnet och började bocka lite för första gången och jag anser att terrängbana är ingen lekplats, bockiga och busiga och olydiga hästar hör inte hemma där!

Här är en film till på upphopp. Också snott av Navajo, jag får nog stryk för jag har inte frågat om lov.:o Ella blir arg för att hon inte får rejsa direkt och studsar iväg efter hoppet. Vår tränare "Sits Hitler" är även med på bild. Hon har nog inte blivit kallad sitt ordinarie namn sen förra helgen. :D
http://www.youtube.com/watch?v=fooyiKRmQmk

FT_ryttare: Vad kul att ni ska vara med på Flyinge! Jag och Ella ska hålla tumme/hov för er att allt går bra.:)

VR: Dragit av sig en sko? Det måste väl vara nåt nytt eller?;) Har du koll på hur många han dragit av sig under tiden du haft honom? Ella har nog lyckats med nästan fyra bara i sommar.:mad: Jefvla stollar.

Jag hade hoppas kunna starta en inomhustävling, även om de bara var 1m eller 110.
Men de finns ingen på rimligt avstånd :eek:

Finns en nästa helg men tycker de blir för tufft för honom så jag får börja träna inomhus nu istället.
Calle är ju inte den som stirrar upp sig på nya platser ,inne eller ute.. han hoppar de jag säger till han att hoppa.
Kan nog tom va så att han lyssnar lite bättre inomhus... för sista 2 träningarna för min tränare har varit inomhus o då har han hoppat strålande.

Nu ska man bara planera en resa på närmare 100 mil..90 iaf.
De bästa är nog en övernattning på vägen.. någon av er som bor efter e4.an ner till skåne? kanske 30 mil norr om skåne?

Passerar du mitten på Vässchöttaschlätta så finns det både sängplats och boxplats. Våra fyrbenta vänner kommer vara uteliggardjur ett tag till. Ella har fått två nya fina täcken hon.

Men det kanske blir en omväg. Det är 6 mil till E4:an.

Senast ändrad:

Här kommer lite uppdateringar från mig och Chagalle.
Fy på mig som vart så oaktiv.

Halt-Galopp funkar utmärkt nu!
Galoppombyten är lite krångligt, men funkar!
Galoppen är klockren och han orkar bära sig!
Är så nöjd så med honom!

Fick ställa in senaste tävlingen då jag fick problem med mina leder :(
Men den 26e kör vi igen!

1 år sedan:

Nu:

Stort grattis till platsen i Flyinge!! Den sista rundan du la ut såg ju jättefin ut! Härligt!!:banana:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 711
Senast: Freazer
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 965
Senast: Squie
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 329
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar