Sv: -04'ornas tråd Edition 8
*kl*
Nu blir det en bildbomb utan dess like! (721 bilder, jag har liiite att välja på)
Igår longerades Sixt med en ny sadel (wintec hopp med CAIR), hon hade inget emot den utan gick mer eller mindre snällt i alla gångarter.
Sen fick hon springa lös (utan sadel) och vi plockade fram vattenmattan som spring-motivation.
Synd att vi inte hade kameran, mer än en gång så gjorde Sixt capriole över mattan. Jättevackert.
Imorse så åkte sadel-provar-padden som min kompis hade med sig (utbildad) och så longerades Sixt lite innan jag fick hoppa upp.
Jag råkade få med mig fel säkerhetsväst från stallet, så jag har en lite för stor och klumpig på
Jag skyller på att hon inte funkar bra med andra, och så har hon inte blivit riden i det ridhuset förut, eller gjort annat än att skritta 10 min på sex månader.
För vi var mästare på att stanna.
Men för första gången travade vi framåt (typ fem steg) i ridhus! Tidigare har det bara gått framåt utomhus.
Med det vita järnet och en ny sadelgjord (inga av mina passade, hon behöver 130 på hopp) och en svängd sådan då den vanliga tyggjorden gärna drog fram sadeln.
Bilder från tidigare idag
Uppvärmning
Gissa gångarten 1
Gissa gångarten 2
Pållehäst vill inte gå
Trött häst
En traktor som är
livsfarlig
På hemväg, lagom trötta
Sen provade vi hennes framtida tävlingsoutfit.
Saknas bara läderskydd med mässingspännen (jag har ett par, med för tighta för att få plats ludd, och jag litar inte på dom utan ludd på min porslinshäst).
Vi kanske vägrar ut oss på första hindret, men vi är iallafall snyggast (även om det inte riktigt syns på bild så är stigbyglarna i mässing)!
Bonusbild!