Sv: -04'ornas tråd Edition 8
Ser jättebra och välbalanserat ut. Trevliga hoppövningar. Ska jag nog apa efter för det kan nog vara nyttigt för fler femåringar.
Just det ja, jag har ju en sån fin liten femåring jag med. Alla på träningslägret tyckte att hon hade så fin o lätt trav.
Jahapp, gissar att Ella ändras en del under ryttare för inte fasen är traven rolig att titta på när hon fjantar i hagen inte.
Och så är vi i sadelprovartagen igen. Jag känner mig bortgjord lite, ringde upp Ingdam nyss och var övertygad om att han var dansk och var alldeles väldans övertydlig i telefonen. På svenska som tur var. Tänk om jag hade försökt prata engelska ...
Det är visst bara hans fru som är dansk. Han talar lättförståelig skånska.
Nåväl, jag får kanske ut honom nästa vecka, han provar ut massor med sadlar varje år, skickar dem på omstoppning enligt sina instruktioner och så får man en sadel som ligger som ett smäck. Alla gillar honom inte men va fasen, han borde väl ha lite kunskap kan man tycka.
Hur hade ni förresten resonerat? Det finns en Amerigo Cervia i vår storlek på lager som vi kan få direkt men då kostar det en bra bit över 20 papp. *host harkel* Och jag vet att Amerigo verkligen ligger still på Ella och jag är stormförtjust i den.
Kommer Ingdams ut och provar ut en begagnad=billigare hoppas jag, och får den omstoppad att passa oss så vore det ju kalas. Bara det att jag har ju inte ridit i den färdiga sadeln och vill inte lägga pengar på något som kan glida i sidled eller för den delen fram. Plus att jag nog får vänta lite på den sadeln.
Sadlar som ligger bra på henne kan vara väldigt vingliga att rida i. Som t ex HdeR.
Provsatt i en Albion Legend i söndags. Den var bara medium i bommen men ser ut att vara en sadel som kan passa trots att den är lite lång. Tyvärr har jag inte hittat någon Albion L hopp wide.
Börjar ni tröttna på mitt sadelgnäll?
Det har jag gjort för länge sedan.
Och så längtar jag efter att min kompis ska komma hem från solsemestern och ladda ner filmerna på mig o Ella när vi rider dressyr så jag har något att stoltsera med.
Jag tror jag ska ta och vara gravid jämt. Sitter ju bättre.
Trots att jag fick en massa skit för att magen putade hela tiden. A-K=helglägrets mobboffer.