-04'ornas tråd Edition 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: -04'ornas tråd Edition 8

+ flurrizen och Sass

Tack för svar :bow: nu blev jag peppad, tror jag ska anmäla mig i alla fall då! kan ju som ni skrev travhoppa och klämma över honom om han är lite på tårna :p åhh vad spännande det ska bli :bump::bump:

Kul! Akilles har hopptränat idag, och ryttarinnan föreslog faktiskt att vi kunde ha som mål att de ska starta en klubbtävling a´la 60 cm i vinter.

Ett par filmsnuttar, som vanligt kass kvalla. Byggde på förra träningens övning och hade bom-högt cavaletti-oxer-högt cavaletti-bom. Funkade riktigt bra idag, och bjudningen satt där den skulle. Han fick även prova hoppa en liten "kombination" med ett galoppsprång mellan. Han blir lite på ibland som ni kan se, det är full fart framåt som gäller när det ska hoppas - vaddå halvhalt?!

Ser jättebra och välbalanserat ut. Trevliga hoppövningar. Ska jag nog apa efter för det kan nog vara nyttigt för fler femåringar.:angel:

Just det ja, jag har ju en sån fin liten femåring jag med. Alla på träningslägret tyckte att hon hade så fin o lätt trav.:eek: Jahapp, gissar att Ella ändras en del under ryttare för inte fasen är traven rolig att titta på när hon fjantar i hagen inte.

Och så är vi i sadelprovartagen igen. Jag känner mig bortgjord lite, ringde upp Ingdam nyss och var övertygad om att han var dansk och var alldeles väldans övertydlig i telefonen. På svenska som tur var. Tänk om jag hade försökt prata engelska ...:rofl: Det är visst bara hans fru som är dansk. Han talar lättförståelig skånska.

Nåväl, jag får kanske ut honom nästa vecka, han provar ut massor med sadlar varje år, skickar dem på omstoppning enligt sina instruktioner och så får man en sadel som ligger som ett smäck. Alla gillar honom inte men va fasen, han borde väl ha lite kunskap kan man tycka.;)

Hur hade ni förresten resonerat? Det finns en Amerigo Cervia i vår storlek på lager som vi kan få direkt men då kostar det en bra bit över 20 papp. *host harkel* Och jag vet att Amerigo verkligen ligger still på Ella och jag är stormförtjust i den.
Kommer Ingdams ut och provar ut en begagnad=billigare hoppas jag, och får den omstoppad att passa oss så vore det ju kalas. Bara det att jag har ju inte ridit i den färdiga sadeln och vill inte lägga pengar på något som kan glida i sidled eller för den delen fram. Plus att jag nog får vänta lite på den sadeln.
Sadlar som ligger bra på henne kan vara väldigt vingliga att rida i. Som t ex HdeR.
Provsatt i en Albion Legend i söndags. Den var bara medium i bommen men ser ut att vara en sadel som kan passa trots att den är lite lång. Tyvärr har jag inte hittat någon Albion L hopp wide.:mad:

Börjar ni tröttna på mitt sadelgnäll?:D Det har jag gjort för länge sedan.

Och så längtar jag efter att min kompis ska komma hem från solsemestern och ladda ner filmerna på mig o Ella när vi rider dressyr så jag har något att stoltsera med.
Jag tror jag ska ta och vara gravid jämt. Sitter ju bättre.:D Trots att jag fick en massa skit för att magen putade hela tiden. A-K=helglägrets mobboffer.:p

Senast ändrad:

Duktig han är! Ser ut att tycka det är väldigt kul!:p

*kl*

Har anmält mig till tävlingen nu, hela 60cm blev det :banana: kom på det att jag har ju inte tävlat sen jag hade ponny och tror inte jag kan ha mina gamla tävlingskläder som hänger på vinden :angel: men det kan väl inte va så noga på en klubbtävling?

Äsch, det gör inget om du inte får byxorna längre än till knäna. I hoppning behöver man ju inte sitta ner.:p

Å lite malätna hål i kavajen ger lite air conditioning.

Hoppas att det blir riktigt kul på tävlingen!

Senast ändrad:

på klubbtävling brukar jag köra konceptet Hel och Ren.
Alltså ingen tävlingsutstyrsel.

AK.Eng: Jag skulle nog nästan överväga att ta den sadeln som finns på lager men som är dyrare.
För tänk om de är så att den sadeln som görs efter er inte passar ändå.. då borde de bli ett helvete o sälja, eller inbillar jag mig bara att folk inte vill köpa sadlar som redan är omgjorda?

woho! peppdans till er. :bump::banana::bump::banana::bump:

Ggärna ljusare ridbrallor om du har och nåt mörkt upptill. Tänk på att det inte får vara luva på tröjan/jackan.. :idea:
Har du inte ljust/mörkt så ta det som är helt och rent. :)

Ak. Skulle också ta den förstnämnda, den dyrare.
Den vet du ju passar och du sitter bra i den?!

Jaa, apa efter och filma!! :bump: Vill se mer av lilla tvålen som påminner så mycket om min Änglahäst.

*halvt kl*
Kul med positiva kommentarer! Tycker själv att det ser mycket knyckigare ut på filmen än vad det gör "IRL", men det beror nog en hel del på dålig filmningsutrustning och seg uppkoppling..

Han var faktiskt tvungen att stanna upp och stirra lite på oxern första svängen innan han skuttade över. Var kom den ifrån?! :eek:

Känner mig verkligen peppad :bow::bow:

+ FT_ryttare

Vad skönt, då behöver jag inte rusa iväg och handla tävlingskläder :p har ett par ljusgråa ridbyxor så får bli dom och någon svart långarmad då kanske.. måste ju fixa en filmare till detta STORA :angel: ögonblick också... bäst att börja jaga redan :p

AK.Eng: Jag skulle nog nästan överväga att ta den sadeln som finns på lager men som är dyrare.
För tänk om de är så att den sadeln som görs efter er inte passar ändå.. då borde de bli ett helvete o sälja, eller inbillar jag mig bara att folk inte vill köpa sadlar som redan är omgjorda?

Ak. Skulle också ta den förstnämnda, den dyrare.
Den vet du ju passar och du sitter bra i den?!

Jag sitter faktiskt och tänker i samma banor. Vill jag sedan sälja Amerigon så vänder jag mig åter till samma försäljare och jag inbillar mig att det känns tryggare.

På Ingdams hemsida så har de ju nästan bara snordyra sadlar. Några modeller för 15 papp, som t ex Kieffer. Men jag undrar om Kieffer passar. Hade en sådan tidigare fast med för smal vidd och den åkte fram på öronen på Ella. Vilket inte ens en för smal Amerigo gör. Plus att de inte hade så mycket begagnat som jag trodde.

Sedan så kan ju säkert Ingdams byta in en sadel man köpt där om man vill ha en ny. Och göra om den igen.

Jag kommer nog fram till ett beslut så småningom. Tyvärr har jag en förmåga att alltid välja fel.:crazy:

Senast ändrad:

Han var faktiskt tvungen att stanna upp och stirra lite på oxern första svängen innan han skuttade över. Var kom den ifrån?! :eek:

Det finns det fler som gör när det dyker upp nåt nytt.:D

http://www.facebook.com/home.php?ref=home#/photo.php?pid=2368466&id=665312507&ref=nf

"Åh, fifan så läskigt" tycks Ella tycka mitt i vattnet. Notera mitt stadiga mantag. Man får vara beredd när hon tre ggr i följd försökt hoppa över hela pölen ...
http://www.facebook.com/home.php?ref=home#/photo.php?pid=2368739&id=665312507&ref=nf

Hoppas att ni kan se bilderna.

Ojoj, nu vart det ett tag sedan jag uppdaterade. Blir det ett långt inlägg ;)

Valpen och jag hoppade i söndags, hon brukar inte tycka att det är roligt, och nitar på 40cm cavaletti, men det har vänt under förra veckans 3 dagars vila!
För jisses vad hon taggade, och linjen räcke - räcke på 7,5 meter tog hon som en studds, fick inte stopp på henne! Stark som sjutton blev hon, orkade nästan inte hålla in henne. :eek: som tur var lugnade hon ner sig när jag lagt ut massa galoppbommar framför, mellan och efter.
Lyckades sen ta oss över ett plank på 1m högd, (de är hela 3,5 m långa!)

Sen har jag löshoppat henne, utan skydd (mörda mig inte nu!), för att hon ska känna när hon slår i, tränare tipsade om det.

Hon rev hindret stooort med bakbenen första gången (kryss på 50 cm), sen var hon inte i en enda bom under hela löshoppningen med bak. Fram drog hon i en gång med, sen efter det hopppade hon jättefint, hon var så duktig lilla pluttan! Dagen slutade med ett hopp på 120cm, hennes rekord! :love:

Bilder på henne:
Bilddagboken
vårat plank
23475_1252257720.jpg

Utsikten från ridbanan
96789_1252255835.jpg

Senast ändrad:

Modiga Ella som hoppar över såna otäcka saker som stockar :p Jätte fina bilder, såg ut som det var väldigt kul!

*kl*

hade ju tänkt att Dobby skulle få vila lite denna veckan för jobbar så mycket.. men så var det ju så fint väder idag så var bara tvungen att ge mig iväg på en skritt runda. han precis hem innan det blev mörkt, usch det börjar verkligen bli höst. :crazy:

Tog några bilder på killen, ni får kisa så ni inte ser den fina magen han har :angel: undrar när gräset i sommarhagen ska ta slut igentligen!

http://1.bp.blogspot.com/_y8SHilxrt-4/SqgXS4_P6HI/AAAAAAAAAQ4/jNC9YP-d8BE/s1600-h/JOllebolle.jpg

Här är min sköthäst Jouleen, vi ska iväg på kvalitetsbedömning nu på lördag 12/9 ska bli riktigt roligt.
Hon rids 6dagar i veckan, lite skogslull,terränghoppning,hoppning och självklart dressyr en hel del som är hennes ämne.
Hon har mycket varierad träning då hon blir ganska uttråkad fort ska hela tiden hända något, inte den tålmodigaste damen.

Senast ändrad av en moderator:

Han har så fina tecken i ansiktet!

AK: Här har du en som verkligen skulle behöva en egen sits-Hitler :cool: Men förhoppningsvis så kommer det ut en välmeriterad tränare under hösten, och förhoppningsvis så klickar vi med henne så att det blir ordning och reda igen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 711
Senast: Freazer
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 965
Senast: Squie
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 329
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar