Sv: -04'ornas tråd Edition 8
Haha, han måste ju hålla formen vet du
Jag är glad att Sixt anpassar sitt tempo efter hur fort jag går.
Jag minns en häst på min praktik för några år sen.. en valack(som kastrerats och opererats nyligen, därför skulle den ledas 20 min/dag).
Han hade bedömts med en 10a på skritten på premieringen.
Jag var nästan tvungen att jogga för att hålla jämna steg med den jätten (över 170).
Idag var det faktiskt nästan lite synd om henne
Vi skulle till ridhuset på morgonen för att löslongera igen (vi bytte ut samlings-träning mot galoppbommar).
På vägen dit mötte vi en hund som definitivt inte var hästrädd - på ett icke positivt sätt
Sen var det ett öppet garage och en man som höll på där - hon blev så rädd att hon nästan hoppade in i en cyklist.
På väg förbi ridskolehästarnas hage hörde vi dundrande hovar - och hela flocken (drygt 20 hästar) kom i full kareta mot oss. Hagen slutar några meter innan vägen.
Jag:
Sixt:
Efter vi tränat och var i gången på väg ut kom en traktor med ett jättelass med hö, det var nog inte långt ifrån att hon skulle skita på sig - hela hästen skakade och gjorde sig så liten hon bara kunde.
På vägen förbi dagiset så ville barnen klappa, så hon fick stå vid staketet och bli klappad.
Lillskit såg jättenöjd ut, tills ett barn sprang in i en buske (jag vet inte vad den höll på med..), då kastade hon sig iväg och ville inte vara med mer.