Sv: -04'ornas tråd Edition 8
Kul att du trivs!
Låter som köldbölder enligt mig iaf, lätt att få när man är van med ren och torr kyla och kommer ner till fuktig kyla.
För mig hjälpte det att skaffa långa chaps att ha över ridbrallorna när jag red uppemot 10 hästar på en dag.
Kanske värt att testa.
Brukar köra med såna där långfillisonger från intersport, andas material och jätte sköna. Lite bökigt med rid brallor över, men det funkar. När jag red i dom så hade jag inte chapsen om det inte var riktigt kallt.
Daredevil:
Unghästar har oftast svårt att hitta en bra avsprångspunkt på vanliga kryss, och de har svårare att bedömma kryss än ett vanligt räcke lr oxer.
Det du kan göra för att underlätta är att bygga upp en kryssoxer där bakre bommen är lite högre än krysset, då uppfattar de den istället för krysset och har då lättare att bedömma hindret.
Kul att det går framåt med jättebebisen.
Altius: Vilken känsla det måste vara att sitta upp igen!
Kl
Aprilia har fått sin vintervila, 1.5 vecka fick hon och jag red första gången i måndags. Det märktes inte alls, (förutom på JÄTTE MAGEN
) att hon vilat ett tag. Var lika snäll och fin som vanligt och hon verka tycka att det var skönt att komma igång igen. Joggade lite lätt igår på banan och hon kändes super fin. Första träningen efter vilan blir på måndag och tänkte hoppa lite i helgen innan så det sliper bli räserfräs hela träningen.