Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Bättre 10 minus än 3 plus och leeera så långt ögat når. Enligt mig iaf.
Men du är la van med kyla?
10 minus borde la inte va nåt med tanke på vart du bor?
- 1,3 visar termometern här. Var inte speciellt mycket kallare i morse. Helgen hade väl en 5-6 minusgrader, men över lag har det varit plusgrader och regn hela tiden Dax för lite schnöö!
Här är det några minusgrader och det har till och med snöat lite idag
Som tur är så slutade det igen!
För min del får det gärna bli plussgrader igen (tack och lov för sandmark som inte blir speciellt geggig)
Vi har ju ungefär som dig antar jag:-) Det kan inte vara mer än några kilometer mellan stallen väl?
Hur som helst så hade ridbanan frusit igår kväll. Jag som hade laddat för att träna galoppfattningar... Det fick bli skrittjobb bara. Imorrn får det bli ridhuset om det inte har tinat lite...
kl
Aprilia vilar för tillfället. Joggades lätt från måndag tillochmed torsdag förra veckan, ska vila till måndag.. D å magen (som har växt som fasen på 1 vecka ) ska bantas bort.
Några bilder från idag i det fina vädret!
Aprilia kom på att hon var själv i ena delen av hagen. Påväg till de andra:
Båda mina tanter, lr ja fuxen är hos mig på tillridning:
Hockeyrink istället för ridbana. Gick inte att göra något annat än att smyga runt i skritt och göra lite halter. Minsta skutt eller sprätt hade lätt kunnat resultera i såväl fläkning som att vi gått omkull trots broddar. Jag blir så spänd också, när underlaget är så kasst. Känner hur jag nästan krampar i ryggen fastän jag försööööker slappna av - för det blir ju knappast bättre av att man spänner sig.
Nä, massor med tung snö som får lägga sig på detta NUUUU tack!!
Om ni har lika knögligt i backen som vi oss så kan det ju vara en lätt vrickning lr liknande.
Hoppas på att det inte visar sig vara nåt iaf.
Aida: Vilken bus väder. Hua, det vill jag inte veta av i helgen då vi ska på 30 års fest nere i skåneland.
Bil dit så får hoppas det håller sig fint på vägarna.
Om ni har lika knögligt i backen som vi oss så kan det ju vara en lätt vrickning lr liknande.
Hoppas på att det inte visar sig vara nåt iaf.
Aida: Vilken bus väder. Hua, det vill jag inte veta av i helgen då vi ska på 30 års fest nere i skåneland.
Bil dit så får hoppas det håller sig fint på vägarna.
Jag är absolut ingen snödyrkare, men snö ska det ju komma så lika bra att den kommer NU. Och underlaget blir dessutom mycket mera ridbart så snart det är snö.
Men usla november är åtminstone över Efter en månads regn har december hittills bjudit på 100% soliga dagar - vilket stärker min åsikt ytterligare att december är en av årets bästa månader.
Glömde kameran igår. Men det är inte så givande att glo på fyllekörning.
Nu när man har ordentliga grejjor så går saker lite lättare och nu kan jag be den där duktiga tjejjen som bor nära ridhuset om hjälp med tömkörningen.
Ella var svår igår att hålla på volt. Och hon vill så gärna skena iväg i trav när jag ger galoppkommando. Jag försöker lugna ner traven så fort hon börjar slängtrava men än så länge har jag inte lyckats. Det blev ändå ett rätt bra jobbepass. Galoppen är bättre som rörelse numer. tycker att hon använder båda bakbenen bättre.
Hon tuggar rätt fort på bettet och går på töm. Skänkelvikning längs ridhussargen börjar vi få kläm på och det är något som Ella gör lugnt o fint, hon hamnar inte i stressnivå. Ryggningarna och halterna gick också bra.
Och så testade jag att skicka in henne i transporten utan att jag gick in först men det var väääääldigt konstigt och hon blev nog stressad av det för när vi kom fram till ridhuset så var hon svettig på halsen. Det brukar hon inte bli. Bara 5 km att åka. Men där är det bara att öva på.
Hästhantering
Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva.
Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Juridik & Ekonomi
Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
Hundavel & Ras Frallor och mopsar har väl också stora problem med deformerad ryggrad (fjärilskotor) vilket rimligtvis också påverkar deras användande...
Hästmänniskan Har ni någon gång varit med om att ett försäkringsbolag strulat när köpare ska ta över försäkringen? Har lämnat fullmakt men när köpare...
Ekonomi & Juridik Ja jag förstår säljarna också, jag själv skulle nog tagit tillbaka men alla väljer själva. Jag hoppas bara att vi hittar en lösning nu...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.