-04'ornas tråd Edition 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: -04'ornas tråd Edition 8

våran sötnos har skärmt livet ur halva flyinge. hon gastar värre än en hingt... dock rä'tt bra för alla håller sig ur vägen :o

första kvalet va aldeles för enkelt fö hennes smak lallade runt å var okoncentrerad klev bara över å va inge fin i hoppningen alls. dock 0 så de va hur bra som helst. dock gillade hon itne underlaget tassade påtå i svängaran å ryttaren sa att de kändes som att rida på is.

andra dagen var de ännu mera tassande, fröken var inte så imponerad av läktare mm skulle ha önskat att hon brydde sig lite å blev lite tittig. hon är lite för oförsiktig. hade 2 ner . 2 skitpet. så de känns lite snopet.

sista petet kom för att de låg precis före kortsidan så hon bromsade i luften å ville svänga. tycket inte alls om att galoppera på kortsidorna.

sen så gick lastbilen sönder påhemvägen så våra lysen slockande på E4 i mörkeret inte så kul men efter 3 timmar med väntan på nytt batteri så brummade vi hem med halvljus och ingen värme eller nåpn annan el på. generatorn laddade inte så vi körde enbart på batteriet..:D

ps. storasyster 6 åringen hade 1 ner på sista hindret första dagen hon var fööör lydig å satte sig på baken när ryttaren bromsade lite å räckte då inte över. andra dagen 2 ner, hon va lite seg i kroppen + att martingalen släppte efter några hinder så den flög omkringhenne under ritten. ds

Jag hörde nog hur hon gastade :D

Jag tycker oxå att första kvalet var alldeles för lätt.. nu hade vi iofs mest fel där men de var inte pga att de var för svårt.

kl

Blev hoppträning igår i stället för i lördags låg banan under vatten efter allt regn. Var fortfarande vatten kvar i ena hörnet så passade på att trava och galoppera igenom det, trodde Dobby skulle tycka det var läskigt men han ångade på rätt igenom. :p Värsta fälttävlandshästen... han är ju sååååå modig annars :D:angel:

Han kändes lite loj och hade inte riktigt samma bjudning som förra träningen när vi red fram. Men när han fick börja hoppa lite så lossnade det. Har ju hittils bara travhoppat men igår tog vi några språng i galopp och det kändes riktigt bra!

Go-magen :love:

*kl*

Vad duktiga Breeders-hästarna varit :laugh: Förstår att det ändå känns lite trist/snopet med nedslag, men toppen att det gått bra i det stora hela.

Hon ser stooor ut! Verkade på det klara med vad som skulle göras.

Haha, när sista filmen fryser ser det ut som att stackarn ska dyka på näsan :D

:-D Japp. Det blev ett litet lustigt slut där. Youtube klipper bort sista sekunden av någon anledning?! Sen kanske jag var lite snabb på avstängningsknappen:-P

Han är inte så stor (165), men han är stor och långsam i galoppen. Jag har väl inte tänkt att ha honom som hopphäst, men lite småskutt måste man ju göra för skoj skull!

"lånar egen knapp"

Jag är frustrerad! Jag vill träna och utvecklas mer!
Men W behöver vila två dagar i veckan och byggas upp långsamt så det går inte. Dessutom så behöver jag hjälp av medryttare ett par dagar för att få ihop familjelivet så jag rider bara 3 dagar i veckan själv... Tur är väl det, annars skulle jag bli ruinerad av träningskostnader på kuppen:-P

Längtar till våren när vi samlat på oss lite muskler och kan börja träna på lite mer allvar!
Tränar ni mycket? På vilken nivå? (Breeders känns sjukt avlägset för oss så jag är grymt imponerad av er som varit där!)

Jaha :D Såg mycket större ut än min på 170, men filmer kan ju bedra ögat.

Vi är också låååångt ifrån Breeders, men väldigt nära ett svart hål av hopplöshet. Hästkrakens extacy-virus släpper aldrig så han måste jobbajobbajobba för att inte gå sig själv och alla andra på nerverna. En dag i veckan får han lov att vila, men då är han odrägligt pigg dagen efter. Utbildningsmässigt så jobbar vi på skänkelvikningar och öppnor, har hoppat lite serier och upp till 90 cm uppsuttet/120 löshopp. Men just nu blir det nog att gå back to basic, för han kan inte stå stilla och knappt göra halt :cool: Längtar till sommaren när värmen gör honom slö (=som en "normal" häst i pigghetsgrad)

*höstbitter*

Vi är också lååångt ifrån Bredders, men har ingen brådska så det får ta den tid det tar. Dobby går väl ca 5 dagar i veckan, försöker hoppträna en dag i veckan, mest serier än så länge på lägre höjder för att bygga upp både hans och mitt självförtroende :angel: Sen blir det tömkörning någon dag och sen ut i skogen, jobbar ju fotfarande på att få mer frammåtbjudning.

Ser jätte fin ut din pålle :love: spännande att se mer från er frammåt :bump:

Tråkigt med resultaten, men nu är ni ju en erfarenhet rikare och ni har varit där och kollat läget inför nästa år. ;)

Hörde av kompisen som var där att första kvalet var alldeles för lätt och sen nr 2 var helt åt andra hållet!?

Kanske kunde jämna ut det lite tycker man.

Kul hursom att ni kom ner, även om det inte var de bästa rundorna, resultatmässigt, hitills!

Kl
Aprilia har kommit igång och har tränat för tränare 2 gånger, plus det hemma utan tränare, och ska starta på grevagården i helgen. Blir en 110 klass bara. Mest för att känna hur hon känns, går det bra så gör det, går det inte det så spelar det ingen roll. Sen ska hon vacc mot botulism och vanligt och sen blir det några dagars vila för damen. :)

Synd att jag är på rymmen till Karlstad i helgen:-) Annars kunde man ju kommit och tjuvkikat lite:-)

Första kvalet var alldeles alldeles för lätt medan andra kvalet var betydligt svårare, men inte för svårt.
Synd att min filmkamera strejkade annars hade ni kunnat få se film på de olika kvalen för att jämföra dom mot varandra.
Att ha två lite mer jämna omgångar hade nog kanske varit bättre.

Nästa år skippar jag nog breeders, det kostar alldeles för mkt för min tunna plånbok. Vill inte ens veta vad bensinkostnaderna gått på.
Jag satsar nog hellre på att rida någon annan mindre årgångstävling lite närmare oss istället. Gävles 5 årscup red jag i somras o rider nog den nästa år oxå men då för 6 åringar ;)

Fast det är ju ganska så välkänt att första kvalet är väldigt enkelt och det andra är betydligt svårare. Så har det ju alltid varit. Jag skulle nog helst se kval på nationell nivå framför att ryttarna måste genomfört 1.40 som det talades om.

Nåja en bild på Pärlan eller stålmannen som han nu känner sig som efter Markus Fuchs träningen :D

9934_162419596796_620031796_2507594_3983154_n.jpg

Ååååhja, be honom göra det är du snäll! Eller så kunde Akilles dela med sig av extacyn..

Det blir en viss konflikt, har jag märkt. Själv är jag som ett sömnigt valium varje år den här årstiden, och så har jag en häst som lever la vida loca :cool: märker att tålamodet med både honom och en av våra hundar som också trippar på syra (fast året runt) är ganska kort. Kul, den tid då jag bara vill ligga i soffan med en filt över huvudet så kräver djuren mer motion än någonsin. Kan de inte försöööka ta hänsyn till en gammal matte?!

Måste säga att Stålmannen har en väldigt förnöjd min :D Åååh, har alltid varit så svag för skimlar.. Fast får väl se hur mycket jag kommer gilla dem om ett år, för som det ser ut blir jag snart skimmelmatte till den här lille korven:

18439007.jpg

Sixt har gjort absolut ingenting i två dagar, igår märkte jag att hon var frustrerad, gissa vem som kommer att ha ett ecstacydjur idag :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 718
Senast: Freazer
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 970
Senast: Squie
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 330
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar