Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Någon som vet vilka tillförlitliga och bra lab för höanalys (hösilage) det finns på marknaden? Har ni varit nöjda med de ni beställt...
Svar
3
· Visningar
1 147
Senast: spaderÄss
·
Foder & Strö Jag skickade in hö på analys för nån vecka sedan, och fick resultatet - Smrp 2 g/kg TS Köpt hö med analys för att tag sedan, fick sen...
Svar
6
· Visningar
1 106
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Ja som rubriken säger, någon som vet/kval. gissning vad 5 dl müsli (av sorten Granngårdens havrefria, spelar kanske inte så stor roll?)...
Svar
3
· Visningar
949
Senast: HannaZ
·
Hästvård Tack för hjälpen Madick:bow: Min märr har nu nollat i 2 år på all mask. Fick svar igår. Det lilla fölet har då stora förutsättningar... 2
Svar
22
· Visningar
2 718
Senast: axel
·
M
Hästvård Vill bara komma med ett varningens finger ang slowfeedingnäten och deras placering/höjd. Har ikväll skurit loss en av hästarna i stallet... 2 3
Svar
56
· Visningar
18 531
Senast: Grazing
·
Foder & Strö Vi har våra hästar på lösdrift och fri tillgång på hösilage. I vintras köpte vi en C-ponny som verkligen inte kan gå på fri tillgång... 2
Svar
26
· Visningar
2 954
Hästvård Det är min fråga. Jag har läst att man ALDRIG skall skära av ny sula (frisk) vid skoning eller verkning. Min hovslagare skär alltid av...
Svar
5
· Visningar
2 257
Senast: Lavinia
·
Hästvård Min ponny har under en längre period varit väldigt sur på sadeln. Vi har haft ute en equiterapeut som tyckte att det verkade som om han... 2
Svar
35
· Visningar
7 294
Senast: Ponsse
·
Hästvård Nyfiken fråga som kan vara placerad fel... En stor häst som är född sent på vintern i Sverige, finns det några nackdelar för dem som...
Svar
2
· Visningar
590
Senast: Grazing
·
Foder & Strö Hej, är orolig för min häst som går på lösdrift. Inackorderad. Vi bor i södra Skåne och det är varmt. Våra hästar får inte hösilage... 2
Svar
32
· Visningar
4 383
Senast: Gry
·
Hästvård Jag vet inte om den här tråden kommer rätt nu, men annars får väl moderatorn flytta den :) Mamma ringde idag och talade om något... 2 3
Svar
54
· Visningar
21 175
Senast: Happimess
·
Hästvård Hejsan! Det började med att min häst började fälla lite päls vilket jag tyckte var ganska normalt med tanke på det kalla vädret vi har...
Svar
4
· Visningar
6 783
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Någon som vill hjälpa mig att räkna ut vad mina hästar behöver och om detta hösilage (plastat hö) är ok?? Bägge är halvblod 1,60 som...
Svar
5
· Visningar
818
Senast: lady_vip
·
Foder & Strö Nu är det så att jag har köpt en häst och har den uppstallad hos andra i ett litet stall. De fodrar med hösilage, 9-10 kg till båda... 2
Svar
32
· Visningar
3 070
Senast: emptyrings
·
Hästvård Patella läser man ofta att unghästar drabbas av, dock så är det problemet just i knä´t. Min unghäst har samma symptom fast i kotorna...
Svar
12
· Visningar
2 115
Senast: Nielaa
·
Foder & Strö stallet ska byta från Krafft till Iform, ni som har det vad tycker ni om det, då jag inte är fan av socker så undrar jag är det mer...
Svar
10
· Visningar
2 159
Senast: supersonic
·
Hästvård Hej! Har en unghäst med patellaupphakning på ena benet. Vi jobbar på med diverse uppbyggande träning, b-vitaminer och balanserad...
Svar
2
· Visningar
1 160
Foder & Strö Hur mycket ökar egentligen näringsbehovet hos en 20+ häst? Underhållsbehovet + 10%? 20%? Har hört att de tar upp protein och fosfor...
Svar
1
· Visningar
575
Senast: ameo
·
Hästvård Jag rider en häst med relativt raka kotor och förstår att hon mår bättre av att gå på mjukare underlag och inte bör hoppa för mycket...
Svar
3
· Visningar
2 212
Foder & Strö Har inte riktigt behövt ta ställning till hög Ca/P-kvot innan. Utan några mineraler alls ligger hästen (pga högt Ca/lågt P i...
Svar
0
· Visningar
639

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka