Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Någon som vill hjälpa mig att räkna ut vad mina hästar behöver och om detta hösilage (plastat hö) är ok?? Bägge är halvblod 1,60 som...
Svar
5
· Visningar
815
Senast: lady_vip
·
Foder & Strö Nu är det så att jag har köpt en häst och har den uppstallad hos andra i ett litet stall. De fodrar med hösilage, 9-10 kg till båda...
2
Svar
32
· Visningar
3 063
Senast: emptyrings
·
Hästvård Patella läser man ofta att unghästar drabbas av, dock så är det problemet just i knä´t. Min unghäst har samma symptom fast i kotorna...
Svar
12
· Visningar
2 108
Senast: Nielaa
·
Foder & Strö stallet ska byta från Krafft till Iform, ni som har det vad tycker ni om det, då jag inte är fan av socker så undrar jag är det mer...
Svar
10
· Visningar
2 158
Senast: supersonic
·
Hästvård Hej! Har en unghäst med patellaupphakning på ena benet. Vi jobbar på med diverse uppbyggande träning, b-vitaminer och balanserad...
Svar
2
· Visningar
1 160
Foder & Strö Hur mycket ökar egentligen näringsbehovet hos en 20+ häst? Underhållsbehovet + 10%? 20%? Har hört att de tar upp protein och fosfor...
Svar
1
· Visningar
574
Senast: ameo
·
Hästvård Jag rider en häst med relativt raka kotor och förstår att hon mår bättre av att gå på mjukare underlag och inte bör hoppa för mycket...
Svar
3
· Visningar
2 211
Foder & Strö Har inte riktigt behövt ta ställning till hög Ca/P-kvot innan. Utan några mineraler alls ligger hästen (pga högt Ca/lågt P i...
Svar
0
· Visningar
632
Hästvård Jag har hand om ett 4 månader gammalt föl. Hans mamma står i boxen p.g.a skada. Det är fortfarande för tidigt att separera dem, men ca...
Svar
6
· Visningar
1 423
Senast: Snapsen
·
Hästvård Måste ju ta bort min häst igår. Hon hade under kvällen fått dubbeldos metacam (enligt tidigare rekommendationer) När veterinären kom...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 087
Senast: Centaur
·
Hästvård Till råga på allt elände har hästen nu fått fång. Hade ut dejurerande vet i går kväll som rekommenderade tredubbla dos metacam. Hon...
2 3
Svar
44
· Visningar
8 226
Senast: mackan
·
Foder & Strö Försökte googla, men lyckas inte riktigt sätta ord på vad det är jag söker för att få upp nåt vettigt i resultatlistan. Jag är alltså...
Svar
16
· Visningar
2 739
Senast: nullo-modo
·
Hästvård Nu provar jag att starta en en tråd om mitt problem, som jag själv inte riktigt vill se som ett problem men alla jag frågar verkar tycka...
2
Svar
28
· Visningar
2 949
Senast: Grazing
·
Hästvård Hej, Har ett sto som är hur snäll som helst i hantering, longering, tömkörning mm men så fort hon får ryttare på ryggen, piskar hon med...
2
Svar
26
· Visningar
4 395
Hästvård Hej, Jag har haft magproblem på min ponny till och från i ca 2 år, riktigt bra har hon aldrig varit under den tiden. Jag testade allt...
Svar
16
· Visningar
1 303
Hästvård Vi fick ju ta bort vår vackraste prinsessa i somras :( Hon ligger begravd i hagen under en rosenplantering, det är så vackert där. Än så...
Svar
11
· Visningar
9 822
Senast: Milene
·
Hästvård Hej! Min sköt häst (d-ponny, 11 år) hade fång i somras, de var en ganska mild fång. Nu ska han sättas igång och vi behöver hjälp med ett...
Svar
9
· Visningar
1 085
Senast: Kiwifrukt
·
Foder & Strö Vad kan jag ge för kraftfoder till min fång ponny? kan jag ge müsli? min unghäst ger jag hippo grow alfa (pellets) och kan jag ge han...
Svar
7
· Visningar
747
Senast: Cornelia
·
Foder & Strö Alltså. Skulle precis beställa sådana där provtagningsgrejer till ensilaget. Det var ett kit med ett rör/borr som man borrar in i...
Svar
6
· Visningar
685
Senast: tolksele
·
Hästvård Trodde inte hästar kunde hicka men i dag gjorde min det. Någon annan som varit med om det??
Svar
2
· Visningar
763
Senast: tolksele
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka