Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej! Jag har funderat lite kring hur hästmänniskor resonerar kring att motionera och rida sina hästar trots att de har någon form av... 2
Svar
38
· Visningar
8 260
Senast: Lavinia
·
Foder & Strö Har aldrig varit med om detta, trodde alla grovfoder var typ selenfattiga. Hjälper en tjej att räkna på foderstat. Hästen (halvblod, 600... 2
Svar
22
· Visningar
2 727
Senast: Apollo
·
Hästvård En äldre travare på 20år som sedan 2,5år endast skogs rids 3-4dagar i veckan, breddar sig med bak benen som travare brukar göra men lite...
Svar
1
· Visningar
544
Senast: Grazing
·
Hästvård Säkert ett en del av er som har använt detta preparat och har kloka tips. Jag har en häst som är svårklippt på vissa delar av...
Svar
11
· Visningar
10 539
Senast: Ceta
·
Hästvård Har idag plockat stygnen(7st) efter en operation av griffelbenet bak. Det är idag 13 dagar sedan operationen och skulle tagit stygnen...
Svar
3
· Visningar
2 574
Senast: Arwen
·
Hästvård Tänkte höra vad ni har för erfarenheter ? Har hästen blivit helt bra igen? hur lång tid tog det och vad bör man tänka på vid den diagnosen?
Svar
7
· Visningar
3 991
Senast: kristalia
·
Hästvård Är det någon som har snabbt svar angående detta, vad är skillnaden på dessa två? Litovet innehåller GOPO, men innehåller inte allt nypon...
Svar
0
· Visningar
721
Senast: feel
·
Hästvård Var inne med min unghäst idag efter att vi bokat in en tid. Jag nämnde att hon haft hovböld å att jag ej visste om den nubarande hältan... 2
Svar
38
· Visningar
4 080
Senast: svea
·
Hästvård Hej alla Bukeare, Jag vet att det finns massor av trådar i ämnet, men jag blir ändå inte klok på hur jag ska tänka... Jag har en häst...
Svar
8
· Visningar
1 327
Senast: Blandrastik
·
Foder & Strö Nu är stallet snart klart och det är snart dags för mina pojkar att flytta hem. Då vi flyttat för långt från våran gamla höbonde måste...
Svar
3
· Visningar
692
Senast: Deimion
·
Hästvård Kompisen har sina hästar i ett stall där stallägaren inte bryr sig om sina hästar o kompisen är inte jätteerfaren hästägare heller. igår...
Svar
7
· Visningar
2 621
Senast: Centaur
·
Foder & Strö Hittade lite jord i en ensilagebal som vi precis öppnade. Den är väldigt torr i princip som hö. Frågan är ju om man vågar fodra med den...
Svar
4
· Visningar
1 020
Senast: Toudi
·
Foder & Strö Jag brukar köpa hö från en och samma bonda men i år va värdet på höet extremt dåligt. Socker och energi låg ok, men proteinet var mer...
Svar
9
· Visningar
1 455
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Hej ! Behöver lite tips och råd. Har en ponny travare som råkat ut för två frakturer vänster bak i våras det läkte fint men redan vid...
Svar
0
· Visningar
982
Senast: glance
·
Hästvård Jag bor ute på landet med min sambo, en liten villa precis vid en grusväg. Då hade vi inga egna hästar, men 2 hundar. Förra vintern gick... 2
Svar
28
· Visningar
4 856
Senast: mackan
·
Foder & Strö Finns det hackat strå lucern utan tillsatt melass eller olja? Vad heter den i såna fall?
Svar
7
· Visningar
5 188
Foder & Strö Satt och kollade om jag kunde köpa linfrökaka i foderbutiken här, såg på deras leverantörs sida att de gör linfröklipellets. Vad har man...
Svar
14
· Visningar
2 221
Senast: MonteRose
·
Hästvård Vad har ni för erfarenheter av kastrering av äldre hästar? I stallet där jag har min häst finns en hingst som är 15 år. Nu vill man...
Svar
2
· Visningar
731
Senast: skuggi
·
Hästvård Vet inte om detta är rätt postat men försöker ändå. Mitt sto som är inköpt för några månader har jag nu äntligen börjat rida igen. Resan...
Svar
8
· Visningar
1 422
Senast: Milene
·
Hästvård Ny häst, nytt stall, ny hovslagare. Jag trodde att jag och stallägaren kommit överens om att hon skulle vara med idag när min gubbe...
Svar
15
· Visningar
2 576
Senast: supersonic
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka