Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Jag brukar köpa hö från en och samma bonda men i år va värdet på höet extremt dåligt. Socker och energi låg ok, men proteinet var mer...
Svar
9
· Visningar
1 455
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Hej ! Behöver lite tips och råd. Har en ponny travare som råkat ut för två frakturer vänster bak i våras det läkte fint men redan vid...
Svar
0
· Visningar
980
Senast: glance
·
Hästvård Jag bor ute på landet med min sambo, en liten villa precis vid en grusväg. Då hade vi inga egna hästar, men 2 hundar. Förra vintern gick...
2
Svar
28
· Visningar
4 835
Senast: mackan
·
Foder & Strö Finns det hackat strå lucern utan tillsatt melass eller olja? Vad heter den i såna fall?
Svar
7
· Visningar
5 185
Foder & Strö Satt och kollade om jag kunde köpa linfrökaka i foderbutiken här, såg på deras leverantörs sida att de gör linfröklipellets. Vad har man...
Svar
14
· Visningar
2 215
Senast: MonteRose
·
Hästvård Vad har ni för erfarenheter av kastrering av äldre hästar? I stallet där jag har min häst finns en hingst som är 15 år. Nu vill man...
Svar
2
· Visningar
730
Senast: skuggi
·
Hästvård Vet inte om detta är rätt postat men försöker ändå. Mitt sto som är inköpt för några månader har jag nu äntligen börjat rida igen. Resan...
Svar
8
· Visningar
1 422
Senast: Milene
·
Hästvård Ny häst, nytt stall, ny hovslagare. Jag trodde att jag och stallägaren kommit överens om att hon skulle vara med idag när min gubbe...
Svar
15
· Visningar
2 575
Senast: supersonic
·
Foder & Strö Någon som vet vilka tillförlitliga och bra lab för höanalys (hösilage) det finns på marknaden? Har ni varit nöjda med de ni beställt...
Svar
3
· Visningar
1 146
Senast: spaderÄss
·
Foder & Strö Jag skickade in hö på analys för nån vecka sedan, och fick resultatet - Smrp 2 g/kg TS Köpt hö med analys för att tag sedan, fick sen...
Svar
6
· Visningar
1 106
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Ja som rubriken säger, någon som vet/kval. gissning vad 5 dl müsli (av sorten Granngårdens havrefria, spelar kanske inte så stor roll?)...
Svar
3
· Visningar
949
Senast: HannaZ
·
Hästvård Tack för hjälpen Madick:bow: Min märr har nu nollat i 2 år på all mask. Fick svar igår. Det lilla fölet har då stora förutsättningar...
2
Svar
22
· Visningar
2 715
Senast: axel
·
M
Hästvård Vill bara komma med ett varningens finger ang slowfeedingnäten och deras placering/höjd. Har ikväll skurit loss en av hästarna i stallet...
2 3
Svar
56
· Visningar
18 508
Senast: Grazing
·
Foder & Strö Vi har våra hästar på lösdrift och fri tillgång på hösilage. I vintras köpte vi en C-ponny som verkligen inte kan gå på fri tillgång...
2
Svar
26
· Visningar
2 951
Hästvård Det är min fråga. Jag har läst att man ALDRIG skall skära av ny sula (frisk) vid skoning eller verkning. Min hovslagare skär alltid av...
Svar
5
· Visningar
2 250
Senast: Lavinia
·
Hästvård Min ponny har under en längre period varit väldigt sur på sadeln. Vi har haft ute en equiterapeut som tyckte att det verkade som om han...
2
Svar
35
· Visningar
7 282
Senast: Ponsse
·
Hästvård Nyfiken fråga som kan vara placerad fel... En stor häst som är född sent på vintern i Sverige, finns det några nackdelar för dem som...
Svar
2
· Visningar
590
Senast: Grazing
·
Foder & Strö Hej, är orolig för min häst som går på lösdrift. Inackorderad. Vi bor i södra Skåne och det är varmt. Våra hästar får inte hösilage...
2
Svar
32
· Visningar
4 383
Senast: Gry
·
Hästvård Jag vet inte om den här tråden kommer rätt nu, men annars får väl moderatorn flytta den :) Mamma ringde idag och talade om något...
2 3
Svar
54
· Visningar
21 141
Senast: Happimess
·
Hästvård Hejsan! Det började med att min häst började fälla lite päls vilket jag tyckte var ganska normalt med tanke på det kalla vädret vi har...
Svar
4
· Visningar
6 752
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka