5 dl müsli väger??

Leeelot

Trådstartare
Ja som rubriken säger, någon som vet/kval. gissning vad 5 dl müsli (av sorten Granngårdens havrefria, spelar kanske inte så stor roll?) väger?

Hur mycket väger 5 dl bly, respektive samma mängd bomull. Det går inte att få en kvalificerad gissning, snarare en vild gissning som kan ligga långt från verkligheten. Typ 3 hg.

Alla stall borde kunna gå ihop om en hushållsvåg, den billigaste kostar runt hundralappen.

Man tar en hink o hänger på hövågen, sen häller man i ett antal liter foder och kollar hur många kg d blir och delar med ml, dl, l, eller vad man vill ha fram.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
1 949
Senast: tanten
·
Hästhantering Unghäst… Har en 3,5 åring (blir 4 i juni i år) som jag köpte i somras. En ganska cool valack, inte varit rädd för traktorer... 2 3
Svar
58
· Visningar
4 115
Senast: Piaff
·
R
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar... 2
Svar
23
· Visningar
2 332
Senast: Roheryn
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 747
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka