Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hade ute en massör till hästen som tittade på Mirages ena framknä som han blivit behandlad för kotledsinflammation i. Berättade då att...
Svar
4
· Visningar
1 079
Senast: mirage
·
C
Hästvård Min polle har haft en liten kotledsinflamation för ca 1 månad sen. men det var en liten en. Å lite halt på båda frambena när han fick...
Svar
5
· Visningar
1 172
Senast: Chateau
·
Foder & Strö Vill nu höra era åsikter om bete där det växer rätt så mycket rödklöver.En del säger att det inte är bra och en del har hästar som betar...
Svar
2
· Visningar
1 001
Senast: saxen
·
Hästvård Har ni några bra tips mot torra hovar? Tänkte att vi skulle ha en sån "dela-med-sig-av-bra-tips-tråd" när det är såna tider. :) Själv...
Svar
12
· Visningar
1 200
Senast: Chlo
·
Hästvård Vad tycker ni om Chevalet? Just nu har jag Renons som jag inte tycker funkar så bra.Verkar som om man måste smörja ofta med det för att...
Svar
7
· Visningar
1 310
Senast: _malle__
·
R
Hästvård Jag vill ha snabba svar. Vi använder vitlöksvatten (endast vitlök kokat i vatten) som flugmedel. Undrar om jag även kan använda de på...
Svar
2
· Visningar
839
Senast: Rattfylla
·
Hästvård Konstigt \"mönster\" på hästs ben!HJÄLP! :confused: :confused: Jag har ett vbl sto som nu går som ridhäst. Hon har varit startad och...
Svar
9
· Visningar
1 095
Senast: ika77
·
S
Hästvård Var på Ulltuna idag med min häst som på 3,5 vecka fått 4 gaskolikanfall. Hade hoppats på en ordentlig utredning - men nej. De tog blod-...
Svar
12
· Visningar
1 322
Senast: Nattis_83
·
R
Hästvård Hur beter sig en häst som har ont där?? Å hur behandlar man det???
Svar
6
· Visningar
1 176
M
Hästvård Hallo alla hästtogiga. Min lilla pålla var i slagsmål i går och har nu fått en piphas, vad kan man göra åt det så det inte blir...
Svar
9
· Visningar
1 017
Senast: Boj
·
Y
Foder & Strö Vet ett det finns en formel man kan använda sig av för att räkna ut hästens vikt, då man sätter in värden som man fått fram genom att...
Svar
5
· Visningar
1 103
Senast: bluzz
·
L
Hästvård ngn här som har kluppit lite längre, tunnare man på sin häst? Tänkte att jag skulle klippa manen på min arab, så att det blir mer...
Svar
17
· Visningar
1 316
Senast: ikeline
·
C
Hästvård Jag undrar om det kan vara skadligt för fostret att använada knott/fästingmedlet Chevalet på mitt dräktiga sto? Hon är nyligen betäckt...
Svar
4
· Visningar
697
Senast: Francess
·
Y
Hästvård jag har ett tio dagar gamalt sto föl hemma och stoet har haft gott om mjölk men dom senaste dagarna verkar det som om lillan inte blir...
Svar
6
· Visningar
1 097
Senast: Stopek
·
Hästvård \"Fisig\" häst Min kallblodstravare var inte sån förut, men nu fiser hon väldigt mycket. Det spelar ingen roll vad hon gör, om hon är...
Svar
5
· Visningar
1 564
Senast: Solvira
·
Hästvård jag skall åka och titta på en nioårig hingst i helgen och tanken är att han skall kastreras i fall jag köper honom, även om det inte är...
Svar
1
· Visningar
684
Senast: TantEster
·
Hästvård Kan hästen bli lite lös i magen och uppblåst (fiser mer än vanligt och ser stor ut om magen, ej fet) om den får för lite grovfoder? Nu...
Svar
4
· Visningar
737
·
K
Hästvård Upptäckte idag att ponnyn håller på att få mugg.. Inte det roligaste. Men nu vill jag ha tips om hur jag ska få bort de? :)
2
Svar
21
· Visningar
1 814
Senast: karatefisken
·
Foder & Strö Hjälp! Nu ska jag på ridläger om 1,5 vecka och vi kommer rida ca 2 timmar/dag. Pållan har tidigare år klarat sej bra på bara gräs, men...
Svar
1
· Visningar
625
Senast: Leola
·
A
Hästvård Undrar vad det kan bero på att han kliar sin svans och rumpa rätt så ofta?Han är avmaskad och jag har undersökt svansen och det ser inte...
Svar
4
· Visningar
784
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit
  • Stora shoppingtråden III