Farligt analysera foder?!

:confused: Men balansen mellan mineralerna då? Det är ju kanske lite svårare att se om din häst inte har en bra balans mellan mineralerna t.ex. Eller hur ser du det?
 
nu tänker du fel.

Analysera höet och att beräkna hästens behov utifrån nån formel är två helt skilda saker.

Jag kan inte beräkna min hästs behov utifrån nån formel då den är helt fel.

Men med hjälp av analysen kan jag se att "aha, i år äter min häst 125MJ per dag, då måste hon få si och så mycket foder nästa år för att hålla sig lika fin".
 
Lånar knapp.
Har aldrig förstått varför de som inte analyserar inte bara måste försvara sig utan dessutom "missionera", bara för att det finns en massa andra lika okunniga som räknar tiondelar på foderstaten utan sunt förnuft. Det ena är lika fel som det andra.
PL
 
inlägg:
Alla hästar kan inte få fri tillgång till hö, vissa skulle göra tappra försök att äta ihjäl sig.


nettan svara:
japp det har du rätt i å ena hållet, men kan de äta ihjäl sig på hö?? de är ju gräsätare..... (undrande)
 
Hej!
Kan inte du mejla skicka nån "vanlig" mejladress till mig i ett privat mejl, för jag kan ta emot dina , men jag kan inte svara!!!
Bor inte alls långt från dig!!! :rofl: :rofl:
 
oki jag skriver till dig från min mail men vad har du för mailadress?? :angel:
 
skrev ett privatmeddelande med min mailadress i!!! kram på dig. :bump:
 
Trott elle ej men även hästar kan bli sjuka av att vara för feta, fast jag menade inte så bokstavligt, trodde det var uppenbart ;).
 

Liknande trådar

Foder & Strö Alltså jag förstår helt och hållet principen med att man ska analysera grovfodret och sen utgå ifrån det när man beräknar foderstat mm...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 861
Senast: zzz
·
F
Träning Jag har en liten shetlandskorsning som är sju år gammal. Trots att jag tycker mycket om honom så kan jag inte förneka att det är en...
Svar
18
· Visningar
1 868
Senast: mizz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Hundförarjacka

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp