Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Svar
10
· Visningar
2 086
Senast: grimman
·
S
Foder & Strö Såg igår att min polle äter sitt eget bajs, han har aldrig gjort det förut. Vet att det är någonting som saknas i foderstaten men kan...
Svar
4
· Visningar
843
Senast: puckis
·
D
Foder & Strö Hej, Undrade lite hur ni som vill ha era hästar på hösilag gör, om det bara är en häst som ska äta det. Finns ju små balar (35-40 kg)...
Svar
1
· Visningar
733
Senast: Fiffi1
·
L
Hästvård Min pålla blev vet . beskitad i går av eventuella köpare som hade henne på prov. men hon gick inte igenom. Anmärning h. bak och...
Svar
8
· Visningar
987
Senast: Mia_R
·
Hästvård Nu behöver jag hjälp! När jag red in min valack för drygt 2,5 år sedan så fick han små överben insidan av bägge framkotorna. Han var då...
Svar
7
· Visningar
1 154
Hästvård Jag har lånat en häst över sommaren och fram till nu har inte vi haft så mycket insekter. Hästens ägare ville att jag skulle använda...
Svar
5
· Visningar
1 002
Senast: Huntress
·
Foder & Strö en häst i stallet äter de.. vad är de?? kom att tänka på de idag vid fodringen..
Svar
2
· Visningar
886
Senast: LadySara
·
J
Foder & Strö Jag har kollat runt lite och det har ju pratats en massa om just bränässlor. Men har ni några andra örter/blommor/växter som ni torkar...
Svar
5
· Visningar
821
Senast: Ruggifer
·
Q
Hästvård hej hej nu har vi kommit till den delen på året som innebär den stora avmsaknings frågan...Jag har talat med min vetrinär och hon tycker...
Svar
5
· Visningar
816
Senast: Magdalena
·
Foder & Strö Skulle bara vilja veta vilket gräs som har mest näring, det nya som kommer vid återväxt eller det som gått i blom? Då pållan fick fång...
Svar
3
· Visningar
685
Senast: martha
·
M
Hästvård Ny här, första tråden. :) Har en fundering kring min hästs ben. Hittills har hon haft perfekta ben men de senaste månaderna har jag...
Svar
5
· Visningar
947
Senast: Morgondagg
·
E
Hästvård Jo vi har ett sto i stallet (hon är uppåt 16) som haft ett par föl och tyvärr kastade hon det senaste men blev betäckt i år igen, men...
Svar
2
· Visningar
948
Senast: Eeyore
·
Foder & Strö Läste någonstans, antingen här på buke eller på D&Hs hemsida, att hästarnas fosforbehov ökar ju äldre de blir. Eller iaf ökar när de...
Svar
1
· Visningar
779
Senast: mirage
·
F
Hästvård Svullen \"ådra\"?! Tyckte pållan gick stelt idag, tror att det eventuellt beror på sadeln.. Men jag när kollade henne i stallet efteråt...
Svar
2
· Visningar
1 426
Senast: little_anni
·
Foder & Strö Någon svarade på en av mina andra trådar om salt att h*n gav sin pålle vanligt grovsalt från Willy´s. Kan man göra d???? I så fall blir... 2
Svar
24
· Visningar
11 831
Senast: raven_82
·
Hästvård Hej! Hur mycket kostar banminth? Jag behöver det till två hästar på ca 400 kg var. MVH Sanna
Svar
3
· Visningar
3 634
Senast: Fraise
·
S
Hästvård Undrar om det finns någon här ute som vet någonting om hovbroskförbening? :confused: Har sökt efter fakta överallt men hittar ingenting.
Svar
2
· Visningar
735
Senast: Qodrofenia
·
O
Hästvård Min häst har blivit ordinerad boxvila av veterinären. Eftersom han blir ganska upprörd av att stå ensam inne frågade jag veterinären om...
Svar
3
· Visningar
1 156
Senast: oidipus
·
H
Foder & Strö Vet ni om det går att köpa torkade brännässlor?? Växer så pass lite av dem runt mig.
Svar
15
· Visningar
6 503
Senast: goamarie
·
N
Hästvård Hejsan! Jag har ett arabsto som fick diagnosen korsförlaming i början Maj. Hon är helt återställd nu men hon har börjat emd ett...
Svar
5
· Visningar
828
Senast: Natalyah
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025
  • Tandutdragning komplikationer